Veel Gestelde Vragen
1. Boeken en betalen van verblijf
- Per telefoon: contacteer onze vakantieadviseurs op +33 (0) 2 51 20 41 94.
- Op www.olela.nl: 24/7 toegankelijk, maak vrij uw boeking met veilige betaling.
Voor alle boekingen:
- Op meer dan 30 dagen voor aankomst, vragen wij u de aanbetaling per bankkaart te voldoen om de boeking te bevestigen. Het saldo van het verblijf kan met bankkaart, bankoverschrijving of contant geld worden betaald.
- Op minder dan 30 dagen voor aankomst, zal worden gevraagd het bedrag van het verblijf te voldoen per bankkaart.
- Voor de huur van een staanplaats, wordt bij de boeking een aanbetaling gevraagd van 100 € + dossierkosten + annulatieverzekering (facultatief). Het saldo van het verblijf zal worden betaald ten laatste 30 dagen vóór aankomst.
- Voor de huur van een accommodatie, wordt bij de boeking een aanbetaling gevraagd van 30% van het totale bedrag van het verblijf + dossierkosten + annulatieverzekering (facultatief). Het saldo van het verblijf zal worden betaald ten laatste 30 dagen vóór aankomst.
Het saldo van het verblijf zal worden betaald ten laatste 30 dagen vóór aankomst.
Na ontvangst van uw reservering wordt er een controle uitgevoerd door onze vakantieadviseurs. Je ontvangt dan binnen 24 uur een bevestigingsmail.
Als u problemen ondervindt tijdens de betaling met uw bankkaart, dan zijn er meerdere mogelijkheden:
- Is uw bankkaart nooit gebruikt, dan moet u eerst pinnen bij een geldautomaat voordat u een aankoop via internet of telefoon kan doen,
- De vervaldatum is verstreken,
- De limiet is overschreden,
- Alleen kaarten type Mastercard en Visa worden aanvaard.
Als het probleem blijft bestaan, contacteer dan uw bank.
- Voor alle telefonische boekingen bedragen de dossierkosten 25 €. Als u kiest voor automatische incasso om de termijnen of het saldo van uw verblijf te betalen, worden de administratiekosten verminderd tot 10 €.
- Voor alle boekingen uitgevoerd op www.olela.nl bedragen de dossierkosten € 10.
De dossierkosten worden betaald bij de boeking.
Een annuleringsverzekering dekt een groot deel van de risico's van het leven, of het nu gaat om gezondheid, economische of materiële zaken.
Het bedrag komt overeen met 5% van de kosten van de accommodatie (huur of staanplaats met extra personen) en moet volledig worden betaald op het moment van de boeking.
Vind alle informatie hier.
Het afsluiten en betalen van een annulatieverzekering gebeurt bij de boeking.
Eenmaal uw verblijf is bevestigd, kan ze niet meer worden toegevoegd en/of geannuleerd.
Om uw boeking te wijzigen of over te dragen, contacteer onze vakantieadviseurs op +33 (0) 2 51 20 41 94.
Om uw boeking te annuleren:
- U sloot een annulatieverzekering af?
1) Gelieve zo snel mogelijk onze vakantieadviseurs te contacteren via e-mail op contact@olela.fr,
2) Geef uw claim door aan onze verzekeraar Campez Couvert op de site www.declare.fr. - U sloot geen annulatieverzekering af?
Contacteer onze vakantieadviseurs op +33 (0) 2 51 20 41 94.
Voor een nieuwe boeking, contacteer onze vakantieadviseurs op +33 (0) 2 51 20 41 94.
Tijdens de reservatie is het mogelijk om uw wensen mee te delen. Oléla kan echter geen enkel verzoek garanderen. Uw staanplaatsnummer wordt pas bij uw aankomst meegedeeld.
Deze kunt u na afloop van uw verblijf opvragen bij onze vakantieadviseurs:
- Per e-mail naar contact@olela.fr,
- Per telefonisch op +33 (0)2 51 20 41 94.
Elke klacht met betrekking tot uw verblijf moet binnen 15 dagen na afloop van uw verblijf per post nar het volgende adres worden gestuurd:
Service Clients Oléla
4 rue Auguste Herbert
F-85560 Longeville sur Mer
of via e-mail naar relation.client@olela.fr.
2. Vóór uw aankomst
Gelieve uw voucher voor te leggen die wij u per e-mail hebben toegestuurd na betaling van het saldo. Als u deze niet heeft ontvangen, controleer dan eerst uw ongewenste e-mail, anders nodigen wij u uit om contact op te nemen met onze reserveringsdienst op +33 (0) 2 51 20 41 94 of met de partner bij wie u uw verblijf heeft geboekt.
- Voor een verblijf in een huuraccommodatie worden de sleutels vanaf 16.00 uur overhandigd.
- Voor een verblijf op een staanplaats is de plaats beschikbaar vanaf 15.00 uur. U kunt vóór de hierboven aangegeven tijd aankomen. Zodra de administratieve formaliteiten bij het onthaal zijn afgehandeld, kunt u gebruik maken van alle diensten ter plaatse terwijl u wacht tot uw accommodatie of staanplaats beschikbaar is.
Bij Oléla kun je op elk moment aankomen!
Bij aankomst vindt u een omslag op uw naam in een bakje vooraan het onthaal. Met daarin uw staanplaatsnummer vermeld op het plan van de camping.
Op de omslag staat ook de toegangscode om uw voertuig binnen te rijden. Let op: de slagbomen sluiten tussen middernacht en 7 u. Komt u tijdens deze tijdsperiode binnen, gelieve uw voertuig te parkeren op de gratis parking aan de ingang.
De dag na uw aankomst, verzoeken wij u om de administratieve formaliteiten bij het onthaal te komen afhandelen.
Het plan van de camping wordt enkel op de dag van uw aankomst overhandigd, samen met uw staanplaatsnummer.
Tijdens uw boeking is het mogelijk om uw wensen mee te delen (dicht bij het zwembad, zonnige staanplaats, ...) Oléla kan echter geen enkel verzoek garanderen.
Wij bieden verschillende uitrustingen te huur aan*:
- Lakens (een- en tweepersoonsbedden),
- Badset (handdoeken + badmat),
- Keukenset (vaatdoeken + handdoeken),
- Babyset (kinderbed, kinderstoel, badje),
- Kinderwagen,
- Gasbarbecue...
De voorraad is beperkt, dus raden wij aan deze te reserveren bij de boeking van uw accommodatie.
* volgens vestiging.
Wij bieden een gamma fietsen aan voor volwassenen en kinderen met aanhangwagen, kinderdragers en manden. De huur bedraagt minimum 4 uur en is mogelijk voor een halve of hele dag, een week of nog meer!
Reservatie is niet mogelijk, de verhuur gebeurt enkel ter plaatse, aan het onthaal.
Er wordt één enkel dier per staanplaats toegestaan mits vergoeding van 6 €/nacht of 40 €/week. Het vaccinatieboekje moet up-to-date zijn en voorgelegd bij uw aankomst.
Merk op:
- Honden van 1e en 2e categorie zijn niet toegestaan in onze vestigingen.
- Dieren zijn verboden in de accommodaties van onze Prestige- en Evolution-reeksen, evenals in de huizen en appartementen van camping Le Petit Rocher (Vendée).
De Cashless-armband is een contactloos, volledig papierloos betaalsysteem dat uw vakantie gemakkelijker maakt!
Het is toegestaan in de volgende etablissementen: Park Er Lann*** (Schiereiland van Quiberon), Le Petit Rocher**** (Vendée), Les Peupliers**** (Ile de Ré), Signol***** (Ile d'Oléron).
Betaalmiddelen aanvaard in onze vestigingen.
- Aan het onthaal: cash en bankkaart. Deze betaalmiddelen worden aanvaard om uw Cashless armband te crediteren. Klik hier voor meer informatie.
- Aan de bar, bij de snack, kruidenier: alleen bankkaart of Cashless armband.
Om redenen van naleving en veiligheid mag het aangegeven aantal personen niet worden overschreden, met dien verstande dat een baby als één persoon telt. Indien het aantal personen de maximale capaciteit van de accommodatie overschrijdt, behoudt de directie zich het recht voor de toegang tot de vestiging te weigeren.
Op elke staanplaats mag slechts één voertuig worden geparkeerd, behalve bij onze Tribu-stacaravans voor 12 personen en Tribu-stacaravans voor 8 personen, waar twee voertuigen zijn toegestaan.
Er is een gratis parking aan de ingang van elke vestiging, u kunt er uw tweede voertuig parkeren.
Minderjarigen die niet vergezeld zijn door hun ouders of legale voogden zijn niet toegelaten in onze vestigingen.
Onze vestigingen zijn toegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit.
Op gebied van accommodatie, bieden wij de stacaravan geschikt voor PBM aan, met een capaciteit tot 6 personen.
- Alle kamers werden ontworpen om gemakkelijk met de rolstoel te bewegen.
- De deuren zijn schuivend, het werkblad in de keuken is verlaagd, de badkamer beschikt over een inloopdouche met medisch stoeltje.
- Aan de buitenkant een toegangshelling om gemakkelijk naar het houten terras te gaan.
3. Ter plaatse
U beschikt over dekbedden en hoofdkussens in al onze accommodaties. Het aantal hangt af van het aantal bedden.
Om veiligheids- en verzekeringsredenen is het niet mogelijk een tent naast een huuraccommodatie op te zetten. U kunt een lege staanplaats huren afhankelijk van de beschikbaarheid van de vestiging waar u verblijft.
U kunt uiteraard bezoekers ontvangen op uw staanplaats.
Wij vragen u om ze aan te melden aan het onthaal bij hun aankomst. Zij krijgen dan een polsbandje voor toegang tot de zwemzone en de andere faciliteiten van het etablissement.
Ter herinnering: de maximale capaciteit van de accommodatie of staanplaats mag niet worden overschreden in aanwezigheid van bezoekers.
U vindt een laadpaal voor elektrische wagens in onze campings Le Petit Rocher**** (Vendée), Les Peupliers**** (Ile de Ré) en Signol***** (Ile d'Oléron). Voor elk gebruik verzoeken wij u om een activatiekaart voor de laadpaal af te halen bij het onthaal.
- Voor een huuraccommodatie, deze moet voor 10 u vrij zijn.
- Voor een verblijf op een staanplaats, deze moet vrij zijn vóór 12 u.
- Voor elk vertrek na 7 u en voor het openingsuur van het onthaal, gelieve naar het onthaal te komen de dag vóór uw vertrek en ons team in te lichten.
- Voor elk vertrek vóór 7u openingsuur van de slagbomen, verzoeken wij u om uw voertuig de dag voor uw vertrek te parkeren op de gratis parking aan de ingang. Bedankt om ook langs het onthaal te komen om ons team in te lichten.
4. De zwemzone
Het dragen van een armband is verplicht om uw veiligheid te garanderen en indringing van buitenstaanders te voorkomen. Deze wordt overhandigd bij uw aankomst.
Om redenen comfort, hygiëne en veiligheid:
- Is het dragen van een zwembroek is verplicht voor mannen, kinderen en zuigelingen.
- Voor vrouwen zijn eendelige en tweedelige badpakken vereist. Bikini's en trikini's zijn toegestaan.
Boardshorts, bermuda's, boxershorts, burkinis en andere lange kledingstukken zijn niet toegestaan in onze zwemzones. Iedereen die geen zwemkleding draagt in overeenstemming met deze regels krijgt geen toegang tot onze zwemzone. Het intern reglement van onze zwemzones vindt u bij de ingang ervan.
Uw kinderen moeten onder uw verantwoordelijkheid en toezicht blijven. De badmeester, die alleen in het hoogseizoen aanwezig is, kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enig incident.