Veel Gestelde Vragen Veel Gestelde Vragen

+33 (0)2 51 20 41 94 (Reserveringsdienst: Maandag-Vrijdag 9.00-12.30 / 14.00-18.00)Mijn account

Veel Gestelde Vragen

1. Boeken en betalen van verblijf

 
Hoe boek ik mijn verblijf?
  • Per telefoon: contacteer onze vakantieadviseurs op +33 (0) 2 51 20 41 94.
  • Op www.olela.nl: 24/7 toegankelijk, maak vrij uw boeking met veilige betaling.
 
Hoe betaal ik mijn verblijf?

Voor alle boekingen:

  • Op meer dan 30 dagen voor aankomst, vragen wij u de aanbetaling per bankkaart te voldoen om de boeking te bevestigen. Het saldo van het verblijf kan met bankkaart, bankoverschrijving of contant geld worden betaald.
  • Op minder dan 30 dagen voor aankomst, zal worden gevraagd het bedrag van het verblijf te voldoen per bankkaart.
 
Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
  • Voor de huur van een staanplaats, wordt bij de boeking een aanbetaling gevraagd van 100 € + dossierkosten + annulatieverzekering (facultatief). Het saldo van het verblijf zal worden betaald ten laatste 30 dagen vóór aankomst.
  • Voor de huur van een accommodatie, wordt bij de boeking een aanbetaling gevraagd van 30% van het totale bedrag van het verblijf + dossierkosten + annulatieverzekering (facultatief). Het saldo van het verblijf zal worden betaald ten laatste 30 dagen vóór aankomst.
 
Kan in meerdere termijnen betalen?

U kunt de betaling van uw verblijf kosteloos over 5 termijnen spreiden. Het saldo van het verblijf zal worden betaald ten laatste 30 dagen vóór aankomst. 

Vind meer informatie vindt u hier.

 
Op welke datum moet ik het saldo van mijn verblijf betalen?

Het saldo van het verblijf zal worden betaald ten laatste 30 dagen vóór aankomst.

 
Ik heb een probleem met mijn bankkaart, wat moet ik doen?

Als u problemen ondervindt tijdens de betaling met uw bankkaart, dan zijn er meerdere mogelijkheden:

  • Is uw bankkaart nooit gebruikt, dan moet u eerst pinnen bij een geldautomaat voordat u een aankoop via internet of telefoon kan doen,
  • De vervaldatum is verstreken,
  • De limiet is overschreden,
  • Alleen kaarten type Mastercard en Visa worden aanvaard.

Als het probleem blijft bestaan, contacteer dan uw bank.

 
Hoeveel bedragen de dossierkosten?
  • Voor alle telefonische boekingen bedragen de dossierkosten 25 €. Als u kiest voor automatische incasso om de termijnen of het saldo van uw verblijf te betalen, worden de administratiekosten verminderd tot 10 €.
  • Voor alle boekingen uitgevoerd op www.olela.nl bedragen de dossierkosten € 10.

De dossierkosten worden betaald bij de boeking.

 
Wat is de annulatieverzekering en waaruit bestaat die?

Een annuleringsverzekering dekt een groot deel van de risico's van het leven, of het nu gaat om gezondheid, economische of materiële zaken.

Het bedrag komt overeen met 5% van de kosten van de accommodatie (huur of staanplaats met extra personen) en moet volledig worden betaald op het moment van de boeking.

Vind alle informatie hier.

 
Kan ik op ieder moment een annulatieverzekering afsluiten of opzeggen?

Het afsluiten en betalen van een annulatieverzekering gebeurt bij de boeking.

Eenmaal uw verblijf is bevestigd, kan ze niet meer worden toegevoegd en/of geannuleerd.

 
Hoe kan ik mijn boeking annuleren of wijzigen?

Om uw boeking te wijzigen of over te dragen, contacteer onze vakantieadviseurs op +33 (0) 2 51 20 41 94.

Om uw boeking te annuleren:

  • U sloot een annulatieverzekering af?
    1) Gelieve zo snel mogelijk onze vakantieadviseurs te contacteren via e-mail op contact@olela.fr,
    2) Geef uw claim door aan onze verzekeraar Campez Couvert op de site www.declare.fr.
  • U sloot geen annulatieverzekering af?
    Contacteer onze vakantieadviseurs op +33 (0) 2 51 20 41 94.
 
Ik heb een tegoed. Hoe kan ik deze gebruiken?

Voor een nieuwe boeking, contacteer onze vakantieadviseurs op +33 (0) 2 51 20 41 94.

 
Ik wil een rustige staanplaats of een bij het zwembad, kan ik kiezen?

Tijdens de reservatie is het mogelijk om uw wensen mee te delen. Oléla kan echter geen enkel verzoek garanderen. Uw staanplaatsnummer wordt pas bij uw aankomst meegedeeld.

 
Ik wil een verblijfsfactuur/attest

Deze documenten worden ter plaatse overhandigd, tijdens uw verblijf, op eenvoudige vraag aan het onthaal.

 
Ik wil een klacht formuleren. Hoe doe ik dat?

Elke klacht met betrekking tot uw verblijf moet binnen 15 dagen na afloop van uw verblijf per post nar het volgende adres worden gestuurd:

Service Clients Oléla
4 rue Auguste Herbert
F-85560 Longeville sur Mer

of via e-mail naar relation.client@olela.fr.

2. Vóór uw aankomst

 
Welke documenten moet ik bij aankomst voorleggen?

Gelieve uw voucher voor te leggen die wij u per e-mail hebben toegestuurd na betaling van het saldo. Als u deze niet heeft ontvangen, controleer dan eerst uw ongewenste e-mail, anders nodigen wij u uit om contact op te nemen met onze reserveringsdienst op +33 (0) 2 51 20 41 94 of met de partner bij wie u uw verblijf heeft geboekt.

 
Hoe laat kan ik mijn accommodatie of staanplaats in bezit nemen?
  • Voor een verblijf in een huuraccommodatie worden de sleutels vanaf 16.00 uur overhandigd.
  • Voor een verblijf op een staanplaats is de plaats beschikbaar vanaf 15.00 uur. U kunt vóór de hierboven aangegeven tijd aankomen. Zodra de administratieve formaliteiten bij het onthaal zijn afgehandeld, kunt u gebruik maken van alle diensten ter plaatse terwijl u wacht tot uw accommodatie of staanplaats beschikbaar is.
 
Wat moet ik doen als ik aankom na sluitingsuur van het onthaal?

Komt u later aan, informeer dans onze vakantieadviseurs op +33 (0) 2 51 20 41 94.

Bij aankomst vindt u een omslag op uw naam in een bakje vooraan het onthaal. Met daarin uw staanplaatsnummer vermeld op het plan van de camping. 

Op de omslag staat ook de toegangscode om uw voertuig binnen te rijden. Let op: de slagbomen sluiten tussen middernacht en 7 u. Komt u tijdens deze tijdsperiode binnen, gelieve uw voertuig te parkeren op de gratis parking aan de ingang.

De dag na uw aankomst, verzoeken wij u om de administratieve formaliteiten bij het onthaal te komen afhandelen.

 
Kan ik vooraf een plan van de camping krijgen?

Het plan van de camping wordt enkel op de dag van uw aankomst overhandigd, samen met uw staanplaatsnummer.

Tijdens uw boeking is het mogelijk om uw wensen mee te delen (dicht bij het zwembad, zonnige staanplaats, ...) Oléla kan echter geen enkel verzoek garanderen.

 
Kunnen er ter plaatse uitrustingen worden gehuurd?

Wij bieden verschillende uitrustingen te huur aan*:

  • Lakens (een- en tweepersoonsbedden),
  • Badset (handdoeken + badmat),
  • Keukenset (vaatdoeken + handdoeken),
  • Babyset (kinderbed, kinderstoel, badje),
  • Kinderwagen,
  • Gasbarbecue...

De voorraad is beperkt, dus raden wij aan deze te reserveren bij de boeking van uw accommodatie.

* volgens vestiging.

 
Kunnen er fietsen worden gehuurd?

Wij bieden een gamma fietsen aan voor volwassenen en kinderen met aanhangwagen, kinderdragers en manden. De huur bedraagt minimum 4 uur en is mogelijk voor een halve of hele dag, een week of nog meer!

Reservatie is niet mogelijk, de verhuur gebeurt enkel ter plaatse, aan het onthaal.

 
Worden dieren aanvaard?

Er wordt één enkel dier per staanplaats toegestaan mits vergoeding van 5 €/nacht of 35 €/week. Het vaccinatieboekje moet up-to-date zijn en voorgelegd bij uw aankomst.

Merk op:

  • Honden van 1e en 2e categorie zijn niet toegestaan in onze vestigingen.
  • Dieren zijn verboden in onze accommodaties Prestige en Évolution.
 
Welke betaalmiddelen worden aanvaard in onze vestigingen?

Tijdens het seizoen 2022 werd de Cashless armband in onze vestigingen ingevoerd. Volledig gedematerialiseerd, maakt dit contactloos betalingssysteem uw vakantie gemakkelijker.

Betaalmiddelen aanvaard in onze vestigingen.

  • Aan het onthaal: cash en bankkaart. Deze betaalmiddelen worden aanvaard om uw Cashless armband te crediteren.
  • Aan de bar, bij de snack, kruidenier: alleen bankkaart of Cashless armband.
 
Wij boekten een stacaravan voor 6 personen, mogen we komen met 6 volwassenen en 1 baby?

Om redenen van naleving en veiligheid mag het aangegeven aantal personen niet worden overschreden, met dien verstande dat een baby als één persoon telt. Indien het aantal personen de maximale capaciteit van de accommodatie overschrijdt, behoudt de directie zich het recht voor de toegang tot de vestiging te weigeren.

 
We komen met twee voertuigen. Kan ik op mijn staanplaats parkeren?

Op elke staanplaats mag slechts één voertuig worden geparkeerd, behalve bij onze Tribu-stacaravans voor 12 personen, waar twee voertuigen zijn toegestaan. Er is een gratis parking aan de ingang van elke vestiging, u kunt er uw tweede voertuig parkeren.

 
Ik ben minderjarig, kan ik zonder mijn wettelijke voogd komen?

Minderjarigen die niet vergezeld zijn door hun ouders of legale voogden zijn niet toegelaten in onze vestigingen.

 
Zijn uw vestigingen toegankelijk voor PBM’s?

Onze vestigingen zijn toegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit.

Op gebied van accommodatie, bieden wij de stacaravan geschikt voor PBM aan, met een capaciteit tot 6 personen.

  • Alle kamers werden ontworpen om gemakkelijk met de rolstoel te bewegen.
  • De deuren zijn schuivend, het werkblad in de keuken is verlaagd, de badkamer beschikt over een inloopdouche met medisch stoeltje.
  • Aan de buitenkant een toegangshelling om gemakkelijk naar het houten terras te gaan.

3. Ter plaatse

 
Zijn er dekens/dekbedden en hoofdkussens aanwezig in de accommodatie?

U beschikt over dekbedden en hoofdkussens in al onze accommodaties. Het aantal hangt af van het aantal bedden.

 
Mag er een tent worden opgezet naast de huuraccommodatie.

Om veiligheids- en verzekeringsredenen is het niet mogelijk een tent naast een huuraccommodatie op te zetten. U kunt een lege staanplaats huren afhankelijk van de beschikbaarheid van de vestiging waar u verblijft.

 
Zijn bezoekers toegestaan?

U kunt uiteraard bezoekers ontvangen op uw staanplaats.
Wij vragen u om ze aan te melden aan het onthaal bij hun aankomst. Zij krijgen dan een polsbandje voor toegang tot de zwemzone en de andere faciliteiten van het etablissement.
Ter herinnering: de maximale capaciteit van de accommodatie of staanplaats mag niet worden overschreden in aanwezigheid van bezoekers.

 
Zijn er laadpalen voor elektrische voertuigen?

U vindt een laadpaal voor elektrische wagens in onze campings Le Petit Rocher**** (Vendée), Les Peupliers**** (Ile de Ré) en Signol***** (Ile d'Oléron). Voor elk gebruik verzoeken wij u om een activatiekaart voor de laadpaal af te halen bij het onthaal.

 
Om hoe laat moet de accommodatie of staanplaats vrij zijn?
  • Voor een huuraccommodatie, deze moet voor 10 u vrij zijn.
  • Voor een verblijf op een staanplaats, deze moet vrij zijn vóór 12 u.
 
Wat moet ik doen als ik wil vertrekken vóór het openingsuur van het onthaal?
  • Voor elk vertrek na 7 u en voor het openingsuur van het onthaal, gelieve naar het onthaal te komen de dag vóór uw vertrek en ons team in te lichten.
  • Voor elk vertrek vóór 7u openingsuur van de slagbomen, verzoeken wij u om uw voertuig de dag voor uw vertrek te parkeren op de gratis parking aan de ingang. Bedankt om ook langs het onthaal te komen om ons team in te lichten.

4. De zwemzone

 
Hoe krijg ik toegang tot de zwemzone?

Het dragen van een armband is verplicht om uw veiligheid te garanderen en indringing van buitenstaanders te voorkomen. Deze wordt overhandigd bij uw aankomst.

 
Kan ik zwemen met mijn zwemshort?

Om redenen comfort, hygiëne en veiligheid:

  • Is het dragen van een zwembroek is verplicht voor mannen, kinderen en zuigelingen.
  • Voor de dames zijn een badpak in één of twee stukken, bikini's en trikini’s toegestaan.

Boardshorts, bermuda's, boxershorts, burkinis en andere lange kledingstukken zijn niet toegestaan in onze zwemzones. Iedereen die geen zwemkleding draagt in overeenstemming met deze regels krijgt geen toegang tot onze zwemzone. Het intern reglement van onze zwemzones vindt u bij de ingang ervan.

Règlement espace aquatique campings OlélaRèglement espace aquatique campings Oléla 2 Règlement espace aquatique campings Oléla 3

 
Kan ik mijn kinderen onder toezicht van de badmeester laten?

Uw kinderen moeten onder uw toezicht blijven. De badmeester, die alleen in het hoogseizoen aanwezig is, kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enig incident.

 
Simple paragraph

Vond u geen antwoord op uw vraag?


 Contacteer ons!