Veelgestelde vragen

1. Informatie over Covid-19

 
Hoe kan ik gebruikmaken van mijn tegoedbon?

Heb je een tegoedbon ontvangen voor een vakantie die niet door kon gaan in 2020? Deze tegoedbon is naamgebonden, kan niet worden overgedragen en is geldig voor een nieuw verblijf op dezelfde camping. De tegoedbon is 18 maanden geldig vanaf de datum van afgifte en kan in 1 of meerdere keren worden gebruikt.

Om de tegoedbon te kunnen gebruiken kun je:

  • Een mail sturen naar contact@olela.fr, met vermelding van:
    • De gewenste camping
    • De datum van het verblijf
    • De gewenste accommodatie
    • Het aantal volwassenen / kinderen
    • De achternaam/voornaam/geboortedatum van elke medereiziger
    • De gewenste diensten (huur van lakens, TV,...)
  • Bellen naar +33 (0)2 51 20 41 94 en zorgen dat je bovenstaande informatie bij de hand hebt.
 
Kan ik mijn tegoedbon terugbetaald krijgen?

Tegoedbonnen worden automatisch terugbetaald na een termijn van 18 maanden, gerekend vanaf de datum van afgifte. Je hoeft er dus niets voor te doen! Voor de afloop van deze termijn worden aanvragen voor terugbetaling niet behandeld.

 
Wat zijn de annuleringsvoorwaarden rondom corona?

Oléla en samenwerkende verzekeringsmaatschappij Campez Couvert hebben een speciale annuleringsverzekering opgesteld. Bekijk alle incidenten die deze verzekering dekt: voorvallen in verband met corona + dagelijkse incidenten...: het is een alles-in-één verzekering!

De annuleringsverzekering bekijken

 
Welke coronamaatregelen gelden er op onze campings?

Bekijk voor elke bestemming de coronamaatregelen die op onze campings gelden.

2. Reservering en betaling

 
Hoe boek ik mijn verblijf?

Dat kan op 2 manieren:

  • Neem rechtstreeks contact op met één van onze vakantieadviseurs via telefoonnummer 02 51 20 41 94
  • Boek rechtstreeks op onze site.
 
Mijn verblijf betalen

Bij meer dan 30 dagen voor aankomst: Aanbetaling via de bank, restant naar keuze (creditcard, ANCV vakantiecheques, bankoverschrijving, contant).

Bij reservering binnen 30 dagen voor aankomst: Betaling van het totaalbedrag via de bank.

 
Kan ik in termijnen betalen?

U kunt uw verblijf in een keer of in 2 of 3 termijnen betalen.

Meer informatie vindt u hier.

 
Op welke datum moet ik uiterlijk het resterende bedrag hebben betaald?

Uiterlijk 30 dagen voor aankomst.

 
Betalen lukt niet, wat nu?

Wanneer een betaling mislukt, zijn daarvoor verschillende redenen mogelijk:

  • Indien u uw bankpas nooit eerder heeft gebruikt moet u deze eerst activeren voordat u een aankoop telefonisch of via internet doet.
  • De vervaldatum is verstreken
  • De besteedbare limiet is overschreden
  • Alleen Visa en Mastercard worden geaccepteerd

Neem contact op met uw bank om het probleem op te lossen.

 

 
Ik wil graag een factuur / bewijs van verblijfr

Factuur en bewijs van verblijf worden u ter plaatse overhandigd indien u daarom verzoekt.

 
Beschikken de campings over het vacaf label?

Nee, onze campings beschikken niet over het vacaf-label.

 
Kan er een voorkeur voor een staanplaats doorgegeven worden?

U kunt bij de reservering uw voorkeur voor een bepaalde staanplaats kenbaar maken. Oléla kan echter het inwilligen van uw wensen in dit opzicht niet garanderen. Het nummer van uw staanplaats wordt u bij aankomst meegedeeld.

 
Het lukt me niet om mijn tegoedbon te gebruiken op de website van Oléla. Wat kan ik doen?

Om een nieuwe reservering te maken kun je contact opnemen met onze reserveringscentrale door te bellen naar +33 (0)2 51 20 41 94.

 
Ik wil een bezwaar indienen Wat kan ik doen?

Bezwaren met betrekking tot je verblijf moeten binnen twee weken na het einde van je verblijf per post of per e-mail worden verstuurd naar het volgende adres: Service Client Oléla, 50 rue Jacques Yves Coustaud, Bât F, 2eme étage, 85000 LA ROCHE-SUR-YON of relation.client@olela.fr.

 
Ik wil graag reserveren voor een verblijf dat over minder dan 30 dagen begint. Kan ik met ANCV Chèques Vacances betalen?

Op minder dan 30 dagen voor aankomst moet je het totaalbedrag van je verblijf per creditcard betalen. Bij aankomst op de camping kun je je chèques vacances bij de receptie inleveren. Dan boeken wij het bedrag van je chèques vacances weer terug op je creditcard. ANCV chèques vacances is een Frans vouchersysteem.

3. Aankomst op uw vakantiebestemming

 
Welke papieren moet ik bij mijn aankomst overleggen?

U dient de voucher te overleggen die u na betaling van het resterende bedrag ontvangen heeft.

Indien u geen voucher heeft ontvangen, controleer dan eerst uw spambox. Vraag anders uw voucher bij onze reserveringsafdeling aan via telefoonnummer 02 51 20 41 94 of bij de tussenpersoon bij wie u heeft geboekt.

 
Wat zijn de aankomsttijden?
  • Voor de staanplaatsen: vanaf 15u00
  • Voor de accommodaties: vanaf 16u00
 
Wat zijn de vertrektijden?
  • Voor de staanplaatsen: voor 12u00
  • Voor de accommodaties: voor 10u00
 
Kunt u een plattegrond van de camping van tevoren toesturen?

Helaas kunnen wij dit niet doen. Plattegronden worden alleen ter plaatse meegegeven. Mocht u nog wensen hebben, neem dan contact met onze reserveringsafdeling via telefoonnummer 02 51 20 41 94 De campingbeheerder doet er alles aan om aan uw wensen tegemoet te komen.

 
Zijn huisdieren toegestaan?

Per staanplaats is maximaal één huisdier toegestaan tegen een vergoeding van 5,00€/nacht en 35,00€/week.

Vergeet niet het vaccinatieboekje mee te nemen.

Honden van de 1ste en 2de catégorie zijn niet toegestaan.

Huisdieren zijn niet toegestaan in onze accommodaties van het type Standing en gîtes.

Huisdieren zijn niet toegestaan in camping Le Moulin du Roch.

 
Wij komen met 2 auto’s. Kan ik ze allebei op mijn campingplaats parkeren?

Nee, je kunt maar één auto parkeren per campingplaats (met uitzondering van de stacaravans Tribu voor 2 personen, waar 2 auto’s zijn toegestaan). Bij de ingang van elke camping vind je een gratis parkeerplaats, waar je je tweede auto kunt parkeren.

4. Uw stacaravan / camping staanplaats

 
Is er bedlinnen in de accommodaties aanwezig?

In al onze accommodaties zijn standaard dekbedden en kussens aanwezig (op basis van het aantal slaapplaatsen).

 
Een televisie of barbecue huren?

Neem vandaag nog contact op met een van onze vakantieadviseurs via 02 51 20 41 94 om een televisie, een barbecue... te huren (let op beperkte voorraad).

 
We hebben een stacaravan voor 6 personen geboekt, kunnen we met z’n zessen en 1 baby komen?

Omwille van conformiteit en veiligheid, mag het vermelde aantal personen niet overschreden worden. Houd er rekening mee dat een baby als één persoon geldt. Als het aantal personen de maximale capaciteit van de accommodatie overschrijdt, dan behoudt de directie zich het recht voor om de toegang tot de camping te weigeren.

 
Zijn bezoekers toegestaan?

Om de geldende coronaregels na te kunnen leven zijn bezoekers niet toegestaan.

 
Kan ik een tentje plaatsen naast mijn stacaravan of andere huuraccommodatie?

Vanwege veiligheid en verzekeringsclausules kan er geen tentje naast een huuraccommodatie worden geplaatst. Naar gelang de beschikbaarheden op de camping kun je een kampeerplaats voor tenten huren.

5. Toegang tot het zwembad

 
Mag ik in het zwembad een wijde zwembroek aan?

Om hygiënische redenen is het dragen van een strakke zwembroek verplicht voor mannen, kinderen en baby’s. Vrouwen mogen een badpak, tankini, bikini of trikini dragen. Het dragen van een boardshort, bermuda, boxershort, burkini of andere lange badkleding is niet toegestaan. Bij het niet naleven van de badkleding voorschriften behouden wij ons het recht u de toegang tot het zwembadterrein te ontzeggen.

 
Het dragen van een polsbandje is verplicht

Het dragen van een polsbandje kan op bepaalde campings verplicht zijn. Met het dragen van het polsbandje is het mogelijk te controleren wie van buitenaf komen en zo de veiligheid van onze gasten te waarborgen.

 
Ik ben geen klant van Oléla, kan ik dan wel gebruikmaken van het waterpark (tegen betaling)?

Nee, onze faciliteiten zijn uitsluitend gereserveerd voor onze campinggasten.

 
Kan ik mijn kinderen onder het toezicht van de badmeester laten?

Nee, kinderen staan onder het toezicht van hun ouders, ondanks de aanwezigheid van een badmeester.

 

Oléla gebruikt cookies om u de best mogelijke service te bieden en bezoekstatistieken op te stellen

Door op de site te blijven, accepteert u het gebruik hiervan.