- Accueil
- Algemene voorwaarden Maison Esperanza
Algemene voorwaarden Maison Esperanza
Definities
- OVERDRACHT of RESERVERING of HUUR: aankoop van diensten.
- DIENSTEN: verhuur van accommodatie.
- Accommodatie: kamers en appartementen.
Artikel 1 - Toepassingsgebied
- Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn zonder beperking of voorbehoud van toepassing op elke verhuur van een accommodatie in de vestiging Esperanza aan niet-professionele Klanten ("de Klanten" of "de Klant") via de website www.olela.fr of telefonisch op +33 (0)2 51 20 41 94. Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle reserveringen in de vestiging Esperanza. De belangrijkste kenmerken van de Diensten staan vermeld op de website www.olela.fr.
- De Klant wordt verzocht deze voorwaarden te lezen alvorens een Bestelling te plaatsen. De keuze en aankoop van een Dienst is uitsluitend de verantwoordelijkheid van de Klant. De contactgegevens van de Aanbieder zijn als volgt Oléla, 4 rue Auguste Herbert 85560 Longeville-Sur-Mer.
- Deze voorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van alle andere voorwaarden, in het bijzonder de voorwaarden die van toepassing zijn op andere marketingkanalen voor de Diensten.
- Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn te allen tijde toegankelijk op de website en prevaleren, indien van toepassing, boven elke andere versie of elk ander contractueel document. Bij gebreke van bewijs van het tegendeel vormen de in het computersysteem van de Dienstverlener opgeslagen gegevens het bewijs van alle met de Klant aangegane transacties.
- De Klant verklaart dat hij/zij deze Algemene Verkoopvoorwaarden heeft gelezen en deze heeft aanvaard door het daarvoor bestemde vakje voorafgaand aan de online bestelprocedure en de algemene gebruiksvoorwaarden van de website www.olela.fr aan te vinken. Als u telefonisch een Bestelling plaatst, worden deze Algemene Verkoopvoorwaarden u per e-mail toegestuurd.
- Als deze Algemene Verkoopvoorwaarden op een later tijdstip kunnen worden gewijzigd, is de versie die van toepassing is op de aankoop van de Klant de versie die van kracht is op de website op de datum waarop de Bestelling wordt geplaatst.
Artikel 2 - Reserveringen
- De Klant selecteert de diensten die hij/zij wil bestellen op de website, en wel als volgt: de Klant selecteert de vestiging, de data, het aantal deelnemers en het gewenste type huur, evenals de diensten. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de juistheid van de Bestelling te controleren en eventuele fouten onmiddellijk te melden. De Bestelling wordt pas als definitief beschouwd nadat de Dienstverlener de Klant per e-mail een bevestiging van de aanvaarding van de Bestelling heeft gestuurd.
- Elke Bestelling die via de website www.olela.fr of telefonisch op +33 (0)2 51 20 41 94 wordt geplaatst, vormt de totstandkoming van een contract op afstand tussen de Klant en de Dienstverlener.
- Elke Bestelling is persoonlijk en kan in geen geval worden overgedragen.
- De Dienstverlener biedt gezinsvakanties of professionele vakanties aan. Hij behoudt zich het recht voor om elke reservering te weigeren die in strijd is met dit principe of die hiervan wil afwijken. Minderjarigen die niet worden begeleid door hun ouders of wettelijke voogden mogen niet op het terrein komen.
- De Aanbieder behoudt zich het recht voor om een Bestelling te annuleren die is gevalideerd in aanwezigheid van minderjarigen die niet worden begeleid door hun ouders of wettelijke voogden. Eventueel betaalde bedragen worden niet terugbetaald.
- De plattegronden en foto's op onze communicatiemiddelen zijn niet contractueel.
2.1. Groepen
- Het etablissement, met 27 kamers en 5 appartementen, kan voor elk soort evenement privé worden gemaakt: bruiloft, seminar, nevenfeest, verjaardag, enzovoort. Neem voor alle vragen contact op met de klantenservice van Oléla op +33 (0)2 51 20 41 94.
Artikel 3 - Tarieven
- De door de Aanbieder aangeboden Diensten worden geleverd tegen de geldende tarieven op de website www.olela.fr of telefonisch, op het moment dat de Bestelling door de Aanbieder wordt geplaatst. De prijzen worden uitgedrukt in euro's en zijn inclusief BTW tegen het tarief van 10% dat van toepassing is op de dag waarop ze zijn vastgesteld. Elke latere wijziging in het toepasselijke btw-tarief tussen het moment waarop de tarieven werden vastgesteld en het moment waarop de vakantie werd gefactureerd, zal resulteren in een overeenkomstige wijziging in de prijs inclusief btw, die de Klant zonder voorbehoud aanvaardt.
- De tarieven houden rekening met eventuele kortingen die door de Aanbieder worden verleend op de website www.olela.fr of per telefoon.
- Deze tarieven zijn vast en niet herzienbaar gedurende de geldigheidsperiode, zoals aangegeven op de website www.olela.fr of telefonisch, waarbij de Aanbieder zich het recht voorbehoudt om buiten deze geldigheidsperiode de prijzen op elk moment te wijzigen.
- De van de Klant gevraagde betaling komt overeen met:
- voor de huur van een kamer: 30% van het totale bedrag van het verblijf. Het saldo moet ter plaatse worden betaald op de dag van aankomst,
- voor de huur van een appartement: 30% van het totale bedrag van het verblijf + reisverzekering (optioneel). Het restbedrag moet uiterlijk 30 dagen voor aankomst worden betaald. - De dienstverlener stelt een factuur op en overhandigt deze aan de klant op het moment dat de bestelde diensten worden verleend.
3.1 Toeristenbelasting
- De toeristenbelasting, die wordt geïnd namens de gemeente/het gemeentebestuur, bedraagt 4% van het totale bedrag exclusief toeristenbelasting van de accommodatie + 10% departementaal aandeel. De toeristenbelasting is geldig van 01/01 tot 31/12 en is van toepassing op alle personen van 18 jaar en ouder.
- Als het bedrag van de toeristenbelasting stijgt, wordt de klant gevraagd het restant te betalen.
Artikel 4 - Betalingsvoorwaarden
4.1. Aanbetaling
- De Bestelling wordt definitief na ontvangst van de aanbetaling en alle gevraagde informatie, en na goedkeuring door de Aanbieder.
- Voor de huur van een kamer of appartement moet de Bestelling vergezeld gaan van een aanbetaling van 30% van het totale bedrag van het verblijf + reisverzekering (optioneel en alleen geldig voor appartementen).
- Voor alle reserveringen van een kamer moet het restbedrag van het verblijf ter plaatse worden betaald op de dag van aankomst. Voor reserveringen van appartementen moet het restbedrag uiterlijk 30 dagen voor aankomst worden betaald, anders wordt de reservering geannuleerd.
4.2. Betalingen
- Door de klant gedane betalingen worden pas als definitief beschouwd nadat de verschuldigde bedragen daadwerkelijk door de aanbieder zijn geïnd.
4.3. Niet-naleving van de betalingsvoorwaarden
- De aanbieder behoudt zich bovendien het recht voor om in geval van niet-naleving van de hierboven vermelde betalingsvoorwaarden de levering van de door de klant bestelde diensten op te schorten of te annuleren en/of de nakoming van haar verplichtingen op te schorten.
4.4. Betaling Betaalmiddelen
- Aan de Klant kunnen geen extra kosten in rekening worden gebracht die hoger zijn dan de kosten die de Dienstverlener in rekening brengt voor het gebruik van een betaalmiddel.
- De betaling kan worden verricht per bankkaart, vakantiecheque, bankcheque ten gunste van de vestiging (niet geaccepteerd minder dan 30 dagen voor aankomst) of bankoverschrijving (een RIB van de vestiging wordt u toegezonden op verzoek van de klantenservice). Voor alle betalingen met een virtueel kaartnummer kunt u rechtstreeks contact opnemen met onze klantenservice op +33 (0)2 51 20 41 94.
Artikel 5 - Verlening van diensten
5.1. Levering en gebruik van diensten
- De accommodatie kan op de dag van aankomst vanaf 16.00 uur worden betrokken en moet op de dag van vertrek vóór 11.00 uur worden verlaten.
- De accommodatie is op het moment van verhuur bestemd voor een bepaald aantal personen en mag in geen geval door een groter aantal personen worden bewoond, waarbij een baby als één persoon wordt beschouwd. Als het aantal personen de maximale capaciteit van de accommodatie overschrijdt, behoudt de aanbieder zich het recht voor om de toegang tot het etablissement te weigeren en worden de betaalde bedragen niet terugbetaald.
- Bij elk verblijf in een appartement moet de accommodatie in dezelfde staat van netheid worden teruggebracht als bij oplevering. Als dit niet het geval is, moet de huurder een forfaitair bedrag van € 200 betalen voor de schoonmaak. Eventuele schade aan de accommodatie of de accessoires wordt onmiddellijk hersteld op kosten van de huurder. De inventaris aan het einde van de huurperiode moet precies hetzelfde zijn als aan het begin.
- De Aanbieder kan niet instaan voor een bepaald verzoek dat wordt gedaan op het moment van de Bestelling. Het accommodatienummer wordt u bij aankomst meegedeeld.
5.2. Waarborgsom
- Voor elk verblijf in een appartement wordt van de huurder een waarborgsom per bankkaart van €200 gevraagd op de dag dat de sleutels worden overhandigd. Deze waarborgsom wordt binnen 8 dagen na afloop van de huurperiode terugbetaald, onder voorbehoud van eventuele aftrek van de kosten voor het herstellen van de woning.
- Deze waarborgsom vormt geen aansprakelijkheidsbeperking.
Artikel 6 - Vertraging, onderbreking of annulering van het verblijf door de klant
- Er wordt geen korting verleend in geval van verlate aankomst, vervroegd vertrek of wijziging van het aantal personen (voor het gehele of een gedeelte van het geplande verblijf).
6.1. Wijziging van kamerverblijf
- In geval van annulering of wijziging van de boeking door de klant nadat deze door de aanbieder is geaccepteerd, om andere redenen dan overmacht, gelden de volgende voorwaarden:
- tot D-5: geen kosten,
- tussen D-5 en D-1: bedrag van de aanbetaling,
- tussen D-1 en D0 of no-show: 100% van het verblijf.
- Een voortijdig vertrek geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling door laatstgenoemde.
6.2. Wijziging van het verblijf in het appartement
- In geval van annulering of wijziging van de reservering door de klant nadat deze door de aanbieder is geaccepteerd, om welke reden dan ook, met uitzondering van overmacht, zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
- tot D-30: 30% van de aanbetaling wordt in rekening gebracht,
- tussen D-30 en D0: 100% van de aanbetaling wordt in rekening gebracht.
- Er wordt geen restitutie van betaalde bedragen verleend, ongeacht het wijzigingsverzoek. De volgende wijzigingskosten zijn van toepassing:
- 15 € voor elke reservering van minder dan 350 €,
- 30 € voor elke reservering van 351 € tot 650 €,
- 50 € voor elke reservering van 651 € tot 1799 €,
- 80 € voor elke reservering van 1800 € of meer.
- Elke wijziging in het aantal personen die kan leiden tot een variatie in het bedrag van de toeslag in meer of minder, moet bij aankomst worden opgegeven (toeristenbelasting). In het geval van een onjuiste verklaring van de klant wordt dit contract automatisch beëindigd en worden de betaalde bedragen ingehouden door de Aanbieder. Het is mogelijk, onder voorbehoud van acceptatie, om de naam van een deelnemer tijdens het verblijf te wijzigen.
- Een voortijdig vertrek kan geen aanleiding geven tot enige terugbetaling door de deelnemer. Elk verzoek tot verkorting van de verblijfsduur wordt door de aanbieder beschouwd als een gedeeltelijke annulering, waarvan de gevolgen worden geregeld in artikel 6.
6.3. Reisverzekering
- Voor elk verblijf in een appartement biedt de aanbieder de mogelijkheid om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten via haar partner Gritchen Affinity. Deze verzekering biedt de Klant de mogelijkheid om een vergoeding te krijgen van Gritchen Affinity voor de kosten van annulering van de reservering in geval van een gebeurtenis die het vertrek verhindert, of voor de niet gebruikte nachten tijdens het verblijf in geval van een gebeurtenis die de aankomst vertraagt of het verblijf verkort.
- Het bedrag, dat overeenkomt met 5% van de prijs van de accommodatie, moet volledig en uitsluitend op het moment van reservering worden betaald.
- De gedekte gebeurtenissen zijn die welke worden beschreven in de algemene voorwaarden van de reisverzekering die beschikbaar zijn op onze website www.olela.fr/assurance-voyage.
- In geval van een openstaande schadeclaim moet de Klant de vestiging rechtstreeks op de hoogte stellen van zijn herroeping en contact opnemen met Gritchen Affinity volgens de procedures die worden beschreven in de algemene voorwaarden van de reisverzekering en dit binnen 10 dagen na het ontstaan van de schadeclaim en Gritchen Affinity de nodige informatie met bewijsstukken verstrekken.
Artikel 7 - Aansprakelijkheid van de Klant
7.1. Wettelijke aansprakelijkheid
- De Hosted Customer dient verzekerd te zijn tegen wettelijke aansprakelijkheid. Een verzekeringsbewijs kan voor aanvang van de dienst bij de Klant worden opgevraagd.
7.2. Dieren
- Huisdieren zijn niet toegestaan op het terrein.
7.3. Huisregels
- De huisregels worden opgehangen bij de ingang van het etablissement en bij de receptie. Klanten dienen deze regels te lezen en na te leven. In geval van niet-naleving van de huisregels behoudt de Aanbieder zich het recht voor om het contract te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 24 uur. Alle betaalde bedragen worden ingehouden door de Dienstverlener.
Artikel 8 - Aansprakelijkheid van de Dienstverlener - Garantie
- De Dienstverlener garandeert de Klant, overeenkomstig de wettelijke bepalingen en zonder extra betaling, tegen elk gebrek aan conformiteit of verborgen gebrek als gevolg van een ontwerp- of productiefout in de bestelde Diensten.
- Om zijn rechten te doen gelden, moet de Klant de Dienstverlener schriftelijk op de hoogte brengen van het bestaan van de gebreken of het gebrek aan conformiteit binnen een termijn van maximaal 24 uur na de levering van de Diensten.
- De Dienstverlener zal de als gebrekkig beschouwde diensten zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 7 dagen nadat de Dienstverlener het gebrek of het gebrek aan conformiteit heeft ontdekt, terugbetalen of (waar mogelijk) herstellen.
- De garantie van de Aanbieder is beperkt tot de terugbetaling van de Diensten die daadwerkelijk door de Klant zijn betaald en de Aanbieder kan niet aansprakelijk worden gesteld of in gebreke worden gesteld voor vertraging of niet-nakoming als gevolg van een geval van overmacht dat gewoonlijk wordt erkend door de Franse jurisprudentie.
- De Diensten die worden aangeboden via de website van de Aanbieder www.olela.fr voldoen aan de geldende regelgeving in Frankrijk.
Artikel 9 - Herroepingsrecht
Activiteiten met betrekking tot de organisatie en verkoop van vakanties of excursies op een specifieke datum of tijdens een specifieke periode vallen niet onder de herroepingstermijn die geldt voor verkoop op afstand.
Artikel 10 - Bescherming van persoonsgegevens
- De aanbieder, opsteller van deze overeenkomst, voert een verwerking van persoonsgegevens uit met als rechtsgrondslag:
- Het legitieme belang dat door de aanbieder wordt nagestreefd wanneer hij de volgende doeleinden nastreeft:
- prospectie,
- het beheren van de relatie met zijn Klanten en prospects,
- het organiseren, inschrijven voor en uitnodigen voor de evenementen van de Dienstverlener,
- het verwerken, uitvoeren, prospecteren, produceren, beheren, controleren van de aanvragen en dossiers van Klanten,
- het opstellen van akten namens zijn Klanten.
- of de naleving van wettelijke en reglementaire verplichtingen bij de uitvoering van de verwerking met het oog op:
- het voorkomen van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en de bestrijding van corruptie,
- facturering,
- boekhouding.
- De Dienstverlener bewaart de gegevens niet langer dan nodig is voor de activiteiten waarvoor ze zijn verzameld en in overeenstemming met de geldende regelgeving. De gegevens van de Klant worden bewaard voor de duur van de contractuele relatie plus 3 jaar voor marketing- en prospectiedoeleinden, onverminderd de bewaarplicht of verjaringstermijnen.
- In het kader van de voorkoming van witwassen en de financiering van terrorisme worden de gegevens tot 5 jaar na het einde van de relatie met de Dienstverlener bewaard. Met betrekking tot de boekhouding worden de gegevens 10 jaar bewaard vanaf het einde van de boekhoudperiode.
- De gegevens van prospects worden 3 jaar bewaard als er geen deelname aan of registratie voor de evenementen van de Dienstverlener heeft plaatsgevonden. De verwerkte gegevens zijn bestemd voor geautoriseerde personen van de dienstverlener.
- Onder de voorwaarden die zijn vastgelegd in de Franse wet op gegevensbescherming en de Europese verordening gegevensbescherming, hebben personen het recht op toegang, rectificatie, opvraging, beperking, overdraagbaarheid en verwijdering van gegevens die op hen betrekking hebben.
- De personen die betrokken zijn bij de uitgevoerde verwerking hebben ook het recht om op elk moment, om redenen die verband houden met hun specifieke situatie, bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens waarvan de rechtsgrondslag het legitieme belang van de dienstverlener is, evenals het recht om bezwaar te maken tegen commerciële werving.
- Zij hebben ook het recht om algemene en specifieke richtlijnen op te stellen waarin wordt bepaald op welke wijze zij de bovengenoemde rechten willen uitoefenen na hun overlijden:
- per e-mail naar het volgende adres: rgpd@olela.fr,
- per post naar het volgende adres: Oléla, Service Clients RGPD, 4 rue Auguste Herbert, 85560 Longeville-Sur-Mer, vergezeld van een kopie van een ondertekend identiteitsbewijs.
- De betrokken personen hebben het recht een klacht in te dienen bij de CNIL.
Artikel 11 - Intellectueel eigendom
- De inhoud van de website www.olela.fr is eigendom van de aanbieder en zijn partners en wordt beschermd door Franse en internationale wetten met betrekking tot intellectueel eigendom.
- Alle of gedeeltelijke reproductie van deze inhoud is ten strengste verboden en kan een schending van het auteursrecht inhouden.
- Bovendien blijft de Aanbieder van de Dienst eigenaar van alle intellectuele eigendomsrechten op de foto's, presentaties, studies, tekeningen, modellen, prototypes, enz. die (zelfs op verzoek van de Klant) worden gemaakt met het oog op de levering van de Diensten aan de Klant. De Klant onthoudt zich bijgevolg van de reproductie of exploitatie van deze studies, tekeningen, modellen, prototypes, enz. zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke en voorafgaande toestemming van de Dienstverlener, die kan worden onderworpen aan een financiële tegenprestatie.
Artikel 12 - Toepasselijk recht - Taal
- Deze Algemene Verkoopvoorwaarden en de daaruit voortvloeiende transacties worden beheerst door en zijn onderworpen aan het Franse recht.
- Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn opgesteld in de Franse taal. In geval van vertaling in een of meer vreemde talen geldt in geval van geschil uitsluitend de Franse tekst als authentiek.
Artikel 13 - Geschillen
- In geval van geschil tijdens het verblijf dient de Klant binnen 24 uur contact op te nemen met de receptie van het etablissement. Binnen 15 dagen na afloop van het verblijf kan de klant een brief sturen naar de klantenservice van Oléla, 4 rue Auguste Herbert, 85560 Longeville sur Mer of een e-mail sturen naar relation.client@olela.fr (na deze termijn wordt het verzoek niet in behandeling genomen). Geen enkele klacht na afloop van het verblijf zal in behandeling worden genomen als de feiten niet tijdens het verblijf zijn gemeld bij de receptie van het etablissement. De aanbieder verbindt zich ertoe om binnen een maand na ontvangst van het verzoek een antwoord te geven.
- Alle geschillen waartoe de koop- en verkooptransacties die zijn afgesloten met toepassing van deze Algemene Verkoopvoorwaarden aanleiding kunnen geven, zowel met betrekking tot hun geldigheid, interpretatie, uitvoering, beëindiging, gevolgen en hun gevolgen en die niet konden worden opgelost tussen de aanbieder en de klant, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken onder de voorwaarden van het gemene recht.
- De Klant wordt hierbij geïnformeerd dat hij in het geval van een geschil in ieder geval een beroep kan doen op een conventionele bemiddelingsprocedure of een andere alternatieve geschillenbeslechtingsmethode.
- Nadat de Klant de kwestie aan de Aanbieder heeft voorgelegd en binnen een maand geen bevredigend antwoord heeft ontvangen, kan hij de kwestie kosteloos voorleggen aan de Ombudsman voor Toerisme en Reizen, wiens contactgegevens en verwijzingsprocedures beschikbaar zijn op zijn website: www.mtv.travel.
Artikel 14 - Precontractuele informatie - Aanvaarding door de Klant
- De Klant erkent dat hij, voordat hij zijn Bestelling plaatst, op leesbare en begrijpelijke wijze in het bezit is gesteld van deze Algemene Verkoopvoorwaarden en van alle informatie en gegevens die worden genoemd in de artikelen L 111-1 tot en met L111-7 van de Franse Consumentenwet, naast de informatie die vereist is in toepassing van het decreet van 22 oktober 2008 betreffende voorafgaande consumenteninformatie over de kenmerken van huuraccommodaties in openluchthotels en in het bijzonder:
- de essentiële kenmerken van de Diensten, rekening houdend met het gebruikte communicatiemedium en de betreffende Diensten,
- de prijs van de Diensten en bijkomende kosten,
- informatie over de identiteit van de Dienstverlener, zijn post-, telefoon- en elektronische contactgegevens, en zijn activiteiten, als deze niet blijken uit de context,
- informatie over wettelijke en contractuele garanties en de manier waarop deze worden geïmplementeerd; de functionaliteiten van de digitale inhoud en, indien van toepassing, de interoperabiliteit daarvan,
- de mogelijkheid om in geval van een geschil een beroep te doen op conventionele bemiddeling,
- informatie over beëindigingsregelingen en andere belangrijke contractuele voorwaarden.
- Het feit dat een natuurlijke persoon (of rechtspersoon) bestelt op de website www.olela.fr of telefonisch op +33 (0)2 51 20 41 94, impliceert de volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, die uitdrukkelijk wordt erkend door de Klant, die met name afstand doet van het recht om zich te beroepen op enig tegenstrijdig document, dat niet kan worden tegengeworpen aan de Dienstverlener.
Versie van toepassing vanaf 27/11/2025