Speciale verkoopvoorwaarden

Aanbod voor 3 maanden op lange termijn

Definities

  • OVERDRACHT of RESERVERING of HUUR: aankoop van diensten.
  • DIENSTEN: huuraccommodatie of staanplaats.
  • ACCOMMODATIES: tent, caravan, mobiele vrijetijdsaccommodatie en lichte vrijetijdsaccommodatie.

Artikel 1 - Toepassingsgebied

  • Deze Bijzondere Verkoopvoorwaarden zijn van toepassing in het kader van onze langetermijnaanbieding van 3 maanden, op de Oléla-vestigingen waarop de aanbieding betrekking heeft, aan niet-professionele klanten ("de Klanten" of "de Klant") per telefoon op +33 (0)2 51 20 41 94.
  • De Klant dient deze voorwaarden te lezen voordat hij een Bestelling plaatst. De keuze en aankoop van een Dienst is uitsluitend de verantwoordelijkheid van de Klant. De contactgegevens van de Aanbieder zijn als volgt Oléla, 4 rue Auguste Herbert 85560 Longeville-Sur-Mer.
  • Deze voorwaarden zijn alleen van toepassing op verblijven die vallen onder ons aanbod van 3 maanden.
  • Deze Bijzondere Verkoopvoorwaarden zijn te allen tijde toegankelijk op de website en prevaleren, indien van toepassing, boven onze Algemene Verkoopvoorwaarden of enig ander contractueel document. Bij gebrek aan bewijs van het tegendeel vormen de gegevens die zijn opgeslagen in het computersysteem van de Dienstverlener het bewijs van alle transacties die met de Klant zijn aangegaan.
  • De Klant verklaart dat hij/zij deze Bijzondere Verkoopvoorwaarden heeft gelezen en deze aanvaardt. Voor alle telefonische Bestellingen worden deze Bijzondere Verkoopvoorwaarden per e-mail toegezonden (kosteloos wijzigen/annuleren is mogelijk binnen 24 uur na betaling van de eerste termijn).
  • Aangezien deze Bijzondere Verkoopvoorwaarden wijzigingen kunnen ondergaan, is de versie die van toepassing is op de aankoop door de Klant de versie die van kracht is op de website op de datum waarop de Bestelling wordt geplaatst.

Artikel 2 - Reserveringen

  • De Klant kiest de diensten die hij/zij wil bestellen volgens de volgende procedure: de Klant vraagt de vestiging, de data, het aantal deelnemers en het gewenste type huur aan, evenals de diensten. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de juistheid van de Bestelling te controleren en eventuele fouten onmiddellijk te melden. De Bestelling wordt pas als definitief beschouwd nadat de Leverancier de Klant per e-mail een bevestiging van de aanvaarding van de Bestelling heeft gestuurd.
  • Elke Bestelling die telefonisch wordt geplaatst op +33 (0)2 51 20 41 94 vormt de totstandkoming van een overeenkomst op afstand tussen de Klant en de Leverancier.
  • Alle Bestellingen moeten op naam van de Klant worden geplaatst en kunnen in geen geval worden overgedragen.
  • In het kader van een langetermijnaanbod is het echter mogelijk begunstigden aan te wijzen die in dezelfde mate als de Klant gebruik kunnen maken van de accommodatie en diensten van het etablissement. De begunstigden moeten worden aangewezen bij de bestelling en zijn beperkt tot 6 gezinnen, inclusief volwassenen en kinderen.
  • Tenten is niet toegestaan op het perceel.
  • De aanbieder biedt gezinsvakanties in de traditionele zin van het woord. Hij behoudt zich het recht voor om boekingen te weigeren die in strijd zijn met dit principe of die hiervan willen afwijken. De aangeboden accommodatie is uitsluitend bestemd voor individuele klanten.
  • Minderjarigen die niet worden begeleid door hun ouders of wettelijke voogden zijn niet toegestaan op het terrein van onze etablissementen.
  • De Aanbieder behoudt zich het recht voor om een Bestelling te annuleren die is bevestigd in aanwezigheid van minderjarigen die niet worden begeleid door hun ouders of wettelijke voogden. Eventueel betaalde bedragen worden niet terugbetaald.
  • De plattegronden en foto's op onze communicatiemiddelen zijn niet contractueel.

2.1. Groepen

  • Deze aanbieding is niet bedoeld voor groepsvakanties.

Artikel 3 - Prijzen

  • De door de Aanbieder aangeboden Diensten worden aangeboden tegen de geldende prijzen op de website www.olela.fr of telefonisch, op het moment dat de Bestelling door de Aanbieder wordt geplaatst. De prijzen zijn uitgedrukt in euro's en zijn inclusief BTW tegen het tarief van 10% dat van toepassing is op de dag waarop ze zijn vastgesteld. Elke latere wijziging in het toepasselijke btw-tarief tussen het moment waarop de prijzen werden vastgesteld en het moment waarop het verblijf werd gefactureerd, zal resulteren in een overeenkomstige wijziging van de prijs inclusief btw, die de Klant zonder voorbehoud aanvaardt.
  • De prijzen houden rekening met eventuele kortingen die door de Aanbieder kunnen worden toegekend op de website www.olela.fr of per telefoon.
  • Deze prijzen zijn vast en niet herzienbaar gedurende de geldigheidsperiode, zoals aangegeven op de website www.olela.fr of per telefoon, waarbij de Aanbieder zich het recht voorbehoudt om buiten deze geldigheidsperiode de prijzen op elk moment te wijzigen.
  • Ze omvatten niet de verwerkingskosten, die aanvullend worden gefactureerd, onder de voorwaarden zoals aangegeven op de website www.olela.fr en berekend voordat de Bestelling wordt geplaatst.
  • De van de Klant gevraagde betaling komt overeen met het totale bedrag van de aankoop, inclusief deze kosten.
  • De Dienstverlener stelt een factuur op en overhandigt deze aan de Klant op het moment dat de bestelde Diensten worden verleend.

3.1 Toeristenbelasting

  • De toeristenbelasting, die wordt geïnd namens de gemeente/gemeente, is niet inbegrepen in de prijzen. Het bedrag wordt vastgesteld per persoon per dag en varieert afhankelijk van de bestemming. De toeristenbelasting moet op het moment van boeken worden betaald. Als het bedrag van de belasting hoger wordt, wordt de Klant gevraagd het restant te betalen.


Artikel 4 - Betalingsvoorwaarden

4.1. Aanbetaling

  • De Bestelling wordt definitief na ontvangst van de aanbetaling en alle gevraagde informatie, en na goedkeuring door de Aanbieder.
  • De Bestelling moet vergezeld gaan van een aanbetaling van 25% van het totale bedrag van het verblijf + administratiekosten + annuleringsverzekering (optioneel). Het resterende bedrag van het verblijf moet in 3 gelijke delen worden betaald aan het begin van elke maand, vanaf het moment dat u de accommodatie in bezit neemt.

4.2. Betalingen

  • Betalingen van de klant worden pas als definitief beschouwd wanneer de verschuldigde bedragen daadwerkelijk door de aanbieder zijn geïnd.

4.3. Niet-naleving van de betalingsvoorwaarden

  • De aanbieder behoudt zich bovendien het recht voor om in geval van niet-naleving van de hierboven vermelde betalingsvoorwaarden de levering van de door de klant bestelde diensten op te schorten of te annuleren en/of de nakoming van haar verplichtingen op te schorten.

4.4. Betaling Betaalmiddelen

  • Aan de Klant kunnen geen extra kosten in rekening worden gebracht die hoger zijn dan de kosten die de Dienstverlener in rekening brengt voor het gebruik van een betaalmiddel.
  • Betaling kan worden verricht per bankkaart, Chèque-Vacances (Chèque-Vacances Connect geaccepteerd) of bankoverboeking (een RIB van de instelling wordt u toegezonden op verzoek van de klantenservice). Voor alle betalingen met een virtueel kaartnummer kunt u rechtstreeks contact opnemen met onze klantenservice op +33 (0)2 51 20 41 94.

Artikel 5 - Verlening van diensten

5.1. Levering en gebruik van diensten

  • De accommodatie kan op de dag van aankomst vanaf 16.00 uur worden betrokken en moet op de dag van vertrek vóór 10.00 uur worden verlaten.
  • De accommodatie is op het moment van verhuur bestemd voor een bepaald aantal personen en mag in geen geval door een groter aantal personen worden bewoond, met dien verstande dat een baby als één persoon wordt beschouwd. Als het aantal personen de maximale capaciteit van de accommodatie overschrijdt, behoudt de aanbieder zich het recht voor om de toegang tot de accommodatie te weigeren en worden de betaalde bedragen niet terugbetaald.
  • Het is ten strengste verboden om een elektrisch voertuig aan te sluiten op onze accommodatie.
  • De accommodatie moet worden teruggebracht in dezelfde staat van netheid als bij oplevering.
  • Als dit niet gebeurt, moet de huurder een vast bedrag van € 200 betalen voor het schoonmaken. Eventuele schade aan de accommodatie of de accessoires wordt onmiddellijk hersteld op kosten van de huurder. De inventaris aan het einde van de huurperiode moet precies dezelfde zijn als aan het begin.
  • De service "Keuze van staanplaats" is beschikbaar voor elk verblijf van meer dan 7 nachten. Zonder deze service kan de Dienstverlener geen enkel verzoek garanderen dat op het moment van de bestelling is ingediend. In het geval dat deze service niet kan worden verleend om technische redenen die buiten onze macht liggen of in het geval van een wijziging van onze huurvoorraad, zullen wij u terugbetalen. In geen geval kan de annulering van een dienst resulteren in een volledige annulering van de reservering of een financiële vergoeding.

5.2. Waarborgsom

  • Een waarborgsom van €400 (€200 voor de accommodatie en €200 voor schoonmaakkosten) wordt van de huurder gevraagd op de dag dat de sleutels worden overhandigd en wordt binnen 8 dagen na het einde van de huurperiode aan de huurder terugbetaald, onder aftrek van eventuele reparatiekosten.
  • Bij het huren van materiaal (fietsen, enz.) kan een extra borgsom worden gevraagd.
  • Bij aankomst ontvangt u een inventarislijst, die binnen 24 uur moet worden ingeleverd bij de receptie. Bij vertrek vragen we je om de instructies in de accommodatie aandachtig te lezen en te respecteren. De Aanbieder controleert elke accommodatie.
  • Deze borg vormt geen beperking van de aansprakelijkheid.
  • De Aanbieder biedt een pre-check-in oplossing, vanaf D-10 op www.olela.fr, "Mijn account". 3 stappen om tijd te besparen bij de receptie:
    • beëindig en valideer alle gegevens in uw klantenaccount,
    • voer uw bankgegevens in (versleuteld met SSL-beveiligingsprotocol) voor online betaling van eventuele extra services,
    • pré-autorisatie met bankafdruk voor: vergoeding voor schade of diefstal binnen uw huurperiode, betaling voor services die ter plaatse zijn verbruikt en waarvoor niet is betaald.
  • Let op: uw pre-check-in autorisatie is definitief en wijziging, annulering of restitutie van online betalingen via deze service is niet mogelijk.


Artikel 6 - Vertraging, onderbreking of annulering van het verblijf door de klant

  • Er wordt geen korting verleend in geval van verlate aankomst, vervroegd vertrek of wijziging van het aantal personen (voor het gehele of een gedeelte van het geplande verblijf).

6.1. Wijziging

  • In het geval van een wijziging van de data of het type accommodatie, zal de aanbieder zich inspannen om, binnen de grenzen van één aanvraag per verblijf voor het lopende seizoen en dezelfde accommodatie, de aanvraag te accepteren binnen de grenzen van de beschikbaarheid.
  • Er worden geen wijzigingen van de Bestelling geaccepteerd minder dan 30 dagen voor aankomst. Er wordt geen restitutie van betaalde bedragen in overweging genomen, ongeacht de ingediende wijzigingsaanvraag. De volgende wijzigingskosten worden in rekening gebracht:
    • 15 € voor alle reserveringen van minder dan 350 €,
    • 30 € voor alle reserveringen tussen 351 € en 650 €,
    • 50 € voor alle reserveringen tussen 651 € en 1799 €,
    • 80 € voor alle reserveringen van 1800 € of meer.
  • Elke wijziging in het aantal personen die kan leiden tot een variatie in het bedrag van de toeslag in meer of minder moet bij aankomst worden opgegeven (toeristenbelasting). In het geval van een onjuiste verklaring van de klant wordt dit contract automatisch beëindigd en worden de betaalde bedragen ingehouden door de Aanbieder. Het is mogelijk, onder voorbehoud van acceptatie, om de naam van een deelnemer tijdens het verblijf te wijzigen.
  • Elk verzoek om de duur van het verblijf te verkorten wordt door de Aanbieder beschouwd als een gedeeltelijke annulering, waarvan de gevolgen worden geregeld in artikel 6.3.
  • De aanbieding voor een lang verblijf van 3 maanden geldt voor een verblijf van 90 nachten. Elke verkorting van deze verblijfsduur kan leiden tot een herberekening van het tarief als de minimale verblijfsduur niet meer wordt gerespecteerd.

6.2. Onderbreking

  • Een vervroegd vertrek geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling van de zijde van de aanbieder.

6.3. Annulering

  • . Annulering

    6.3.1

    • In geval van annulering van de reservering door de klant nadat deze door de aanbieder is geaccepteerd, om andere redenen dan overmacht, zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
      • Annulering meer dan 30 dagen voor aankomst: 30% annuleringskosten in overeenstemming met de aanbetaling,
      • Annulering minder dan 30 dagen voor aankomst: 100% annuleringskosten in rekening gebracht.
    • In alle gevallen van annulering worden de reserveringskosten en het bedrag van de eventueel afgesloten annuleringsverzekering (artikel 3) ingehouden door de aanbieder.

    6.3.2

    • In afwijking van het gestelde in paragraaf 6.3.1, in het geval dat de klant zich genoodzaakt ziet het verblijf in zijn geheel te annuleren vanwege overheidsmaatregelen die de deelnemers verhinderen te reizen (lokaal verbod, reisverbod), ook al is de camping in staat zijn verplichting na te komen en de deelnemers te ontvangen, zal de aanbieder een tegoedbon uitschrijven die overeenkomt met de door de klant betaalde bedragen, verminderd met de reserveringskosten en het bedrag van de afgesloten annuleringsverzekering (artikel 3), die eigendom blijft van de aanbieder. Deze tegoedbon, die niet gerestitueerd en niet overdraagbaar is, blijft 12 maanden geldig.
    • De aanbieder biedt de Klant een annulerings- en onderbrekingsverzekering aan via zijn partner Gritchen Affinity. Deze verzekering biedt de Klant de mogelijkheid om een vergoeding te krijgen van Gritchen Affinity voor de kosten van annulering van de reservering in het geval van een gebeurtenis die het vertrek van de Klant verhindert, of voor de niet gebruikte nachten tijdens het verblijf in het geval van een gebeurtenis die de aankomst van de Klant vertraagt of het verblijf verkort.
    • Het bedrag, dat overeenkomt met 5% van de prijs van de accommodatie, moet volledig en uitsluitend op het moment van de reservering worden betaald.
    • De gedekte gebeurtenissen zijn die welke staan vermeld in de algemene voorwaarden van de annuleringsverzekering die beschikbaar zijn op onze website www.olela.fr/assurance-voyage.
    • In geval van een openstaande vordering dient de Klant Oléla op de hoogte te stellen van zijn/haar terugtrekking en contact op te nemen met Gritchen Affinity volgens de procedures beschreven in de algemene voorwaarden van de annuleringsverzekering en wel binnen 10 dagen na het ontstaan van de vordering en door Gritchen Affinity de benodigde informatie met bewijsstukken te verstrekken.


    Artikel 7 - Aansprakelijkheid van de Klant

    7.1. Wettelijke aansprakelijkheid

    • De Hosted Customer dient verzekerd te zijn tegen wettelijke aansprakelijkheid. Een verzekeringsbewijs kan voor aanvang van de dienst bij de Klant worden opgevraagd.

    7.2. Huisdieren

    • Huisdieren worden geaccepteerd, onder de verantwoordelijkheid van hun eigenaren, tegen een vaste vergoeding van € 200 voor de duur van het verblijf en moeten bij de reservering worden opgegeven. Er wordt slechts één huisdier per kampeerplaats geaccepteerd. Inentingsbewijzen moeten ter plaatse worden overlegd. Honden van de 1e en 2e categorie, zoals gedefinieerd in artikel L 211-12 van de Franse Code rural et maritime de la pêche, zijn verboden. Huisdieren zijn niet toegestaan in de accommodaties Prestige en Évolution.

    7.3. Huisregels

    • De huisregels hangen bij de ingang van het etablissement en bij de receptie. Klanten dienen deze regels te lezen en na te leven. In geval van niet-naleving van de huisregels behoudt de Dienstverlener zich het recht voor om het contract te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 24 uur. Eventuele betaalde bedragen worden ingehouden door de Aanbieder.
    • De toegang tot de watergebieden is gereguleerd. Hoewel de informatie hieronder niet volledig is, volgt hier een uittreksel van de belangrijkste punten waar u op moet letten:
      - Om hygiënische en veiligheidsredenen wordt alleen zwemkleding geaccepteerd die uitsluitend geschikt is om in te zwemmen, nauwsluitend en kort: een- of tweedelige zwemkleding, zwemslips of zwemshorts,
      - Het dragen van een polsbandje is te allen tijde verplicht. Minderjarigen moeten worden begeleid door hun ouders of wettelijke voogden om toegang te krijgen tot de watergebieden.


    Artikel 8 - Aansprakelijkheid van de aanbieder - Garantie

    • De aanbieder garandeert de klant, overeenkomstig de wettelijke bepalingen en zonder extra betaling, tegen elk gebrek aan conformiteit of verborgen gebrek als gevolg van een ontwerp- of productiefout in de bestelde diensten.
    • Om zijn rechten te doen gelden, moet de Klant de Dienstverlener schriftelijk op de hoogte stellen van het bestaan van de gebreken of het gebrek aan conformiteit binnen een termijn van maximaal 24 uur na de levering van de Diensten.
    • De Dienstverlener zal de als gebrekkig beschouwde diensten zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 7 dagen nadat de Dienstverlener het gebrek of het gebrek aan conformiteit heeft ontdekt, terugbetalen of (waar mogelijk) herstellen.
    • De garantie van de Aanbieder is beperkt tot de terugbetaling van de Diensten die daadwerkelijk door de Klant zijn betaald en de Aanbieder kan niet aansprakelijk worden gesteld of in gebreke worden gesteld voor vertraging of niet-nakoming als gevolg van een geval van overmacht dat gewoonlijk wordt erkend door de Franse jurisprudentie.
    • De Diensten die worden aangeboden via de website van de Aanbieder www.olela.fr voldoen aan de geldende regelgeving in Frankrijk.


    Artikel 9 - Herroepingsrecht

    Activiteiten met betrekking tot de organisatie en verkoop van vakanties of excursies op een specifieke datum of tijdens een specifieke periode vallen niet onder de herroepingstermijn die geldt voor verkoop op afstand.


    Artikel 10 - Bescherming van persoonsgegevens

    • De aanbieder, opsteller van deze overeenkomst, voert een verwerking van persoonsgegevens uit met als rechtsgrondslag:
    • Het legitieme belang dat door de aanbieder wordt nagestreefd wanneer hij de volgende doeleinden nastreeft:
      • prospectie,
      • het beheren van de relatie met zijn Klanten en prospects,
      • het organiseren, inschrijven voor en uitnodigen voor de evenementen van de Aanbieder,
      • het verwerken, uitvoeren, prospecteren, produceren, beheren, controleren van de aanvragen en dossiers van Klanten,
      • het opstellen van akten namens zijn Klanten.
    • of de naleving van wettelijke en reglementaire verplichtingen bij de uitvoering van de verwerking met het oog op:
      • het voorkomen van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en de bestrijding van corruptie,
      • facturering,
      • boekhouding.
    • De Dienstverlener bewaart de gegevens niet langer dan nodig is voor de activiteiten waarvoor ze zijn verzameld en in overeenstemming met de geldende regelgeving.
    • De gegevens van de Klant worden bewaard voor de duur van de contractuele relatie plus 3 jaar voor marketing- en prospectiedoeleinden, onverminderd de bewaarplicht of verjaringstermijnen.
    • In het kader van de voorkoming van witwassen en de financiering van terrorisme worden de gegevens tot 5 jaar na het einde van de relatie met de Dienstverlener bewaard. Met betrekking tot de boekhouding worden de gegevens 10 jaar bewaard vanaf het einde van de boekhoudperiode.
    • De gegevens van prospects worden 3 jaar bewaard als er geen deelname aan of registratie voor de evenementen van de Dienstverlener heeft plaatsgevonden. De verwerkte gegevens zijn bestemd voor geautoriseerde personen van de dienstverlener.
    • Onder de voorwaarden die zijn vastgelegd in de Franse wet op gegevensbescherming en de Europese verordening inzake gegevensbescherming, hebben personen het recht op toegang, rectificatie, opvragen, beperking, overdraagbaarheid en verwijdering van gegevens die op hen betrekking hebben.
    • De personen die betrokken zijn bij de uitgevoerde verwerking hebben ook het recht om op elk moment, om redenen die verband houden met hun specifieke situatie, bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens waarvan de rechtsgrondslag het legitieme belang van de dienstverlener is, evenals het recht om bezwaar te maken tegen commerciële werving.
    • Zij hebben ook het recht om algemene en specifieke richtlijnen op te stellen waarin wordt bepaald op welke wijze zij de bovengenoemde rechten willen uitoefenen na hun overlijden:
      • per e-mail naar het volgende adres: rgpd@olela.fr,
      • per post naar het volgende adres: Oléla, Service Clients RGPD, 4 rue Auguste Herbert, 85560 Longeville-Sur-Mer, vergezeld van een kopie van een ondertekend identiteitsbewijs.
    • De betrokken personen hebben het recht een klacht in te dienen bij de CNIL.


    Artikel 11 - Intellectueel eigendom

    • De inhoud van de website www.olela.fr is eigendom van de aanbieder en zijn partners en wordt beschermd door Franse en internationale wetten met betrekking tot intellectueel eigendom.
    • Alle of gedeeltelijke reproductie van deze inhoud is ten strengste verboden en kan een schending van het auteursrecht inhouden.
    • Bovendien blijft de Aanbieder van de Dienst eigenaar van alle intellectuele eigendomsrechten op de foto's, presentaties, studies, tekeningen, modellen, prototypes, enz. die (zelfs op verzoek van de Klant) worden gemaakt met het oog op de levering van de Diensten aan de Klant. De Klant onthoudt zich bijgevolg van het reproduceren of exploiteren van de genoemde studies, tekeningen, modellen, prototypes, enz. zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke en voorafgaande toestemming van de Dienstverlener, die kan worden onderworpen aan een financiële tegenprestatie.


    Artikel 12 - Toepasselijk recht - Taal

    • Deze Bijzondere Verkoopvoorwaarden en de daaruit voortvloeiende transacties worden beheerst door en zijn onderworpen aan het Franse recht.
    • Deze Bijzondere Verkoopvoorwaarden zijn opgesteld in de Franse taal. In geval van vertaling in een of meer vreemde talen geldt in geval van geschil uitsluitend de Franse tekst als authentiek.


    Artikel 13 - Geschillen

    • In geval van geschil tijdens het verblijf dient de Klant binnen 24 uur contact op te nemen met de receptie van het etablissement. Binnen 15 dagen na afloop van het verblijf kan de klant een brief sturen naar de klantenservice van Oléla, 4 rue Auguste Herbert, 85560 Longeville sur Mer of een e-mail sturen naar relation.client@olela.fr (na deze termijn wordt het verzoek niet in behandeling genomen). Geen enkele klacht na afloop van het verblijf zal in behandeling worden genomen als de feiten niet tijdens het verblijf zijn gemeld bij de receptie van het etablissement. De aanbieder verplicht zich tot het geven van een antwoord binnen een maand na ontvangst van het verzoek.
    • Alle geschillen waartoe de koop- en verkooptransacties die zijn afgesloten met toepassing van deze Bijzondere Verkoopvoorwaarden aanleiding kunnen geven, zowel met betrekking tot hun geldigheid, interpretatie, uitvoering, beëindiging, gevolgen en hun gevolgen en die niet konden worden opgelost tussen de aanbieder en de klant, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken onder de voorwaarden van het gemene recht.
    • De Klant wordt hierbij geïnformeerd dat hij/zij in het geval van een geschil een beroep kan doen op een conventionele bemiddelingsprocedure of een andere alternatieve methode voor het oplossen van geschillen.
    • In het bijzonder kan hij/zij gratis een beroep doen op de volgende consumentenbemiddelaar: CM2C bij wie wij ons elektronisch melden: https://cm2c.net of per post: CM2C, 14 rue Saint Jean, 75017 Parijs.


    Artikel 14 - Precontractuele informatie - Aanvaarding door de Klant

    • De Klant erkent dat hij vóór het plaatsen van zijn Bestelling op leesbare en begrijpelijke wijze in het bezit is gesteld van deze Bijzondere Verkoopvoorwaarden en van alle informatie en gegevens die worden genoemd in de artikelen L 111-1 tot en met L111-7 van de Franse Consumentenwet, naast de informatie die vereist is in toepassing van het decreet van 22 oktober 2008 betreffende voorafgaande consumenteninformatie over de kenmerken van huuraccommodaties in openluchthotels en in het bijzonder:
      • de essentiële kenmerken van de Diensten, rekening houdend met het gebruikte communicatiemedium en de betreffende Diensten,
      • de prijs van de Diensten en bijkomende kosten,
      • informatie over de identiteit van de Dienstverlener, zijn post-, telefoon- en elektronische contactgegevens, en zijn activiteiten, als deze niet blijken uit de context,
      • informatie over wettelijke en contractuele garanties en de manier waarop deze worden geïmplementeerd; de functionaliteiten van de digitale inhoud en, indien van toepassing, de interoperabiliteit daarvan,
      • de mogelijkheid om in geval van een geschil een beroep te doen op conventionele bemiddeling,
      • informatie over beëindigingsregelingen en andere belangrijke contractuele voorwaarden.
    • Het feit dat een natuurlijke persoon (of rechtspersoon) bestelt op de website www.olela.fr of telefonisch op +33 (0)2 51 20 41 94, impliceert de volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze Bijzondere Verkoopvoorwaarden, die uitdrukkelijk wordt erkend door de Klant, die met name afstand doet van het recht om zich te beroepen op enig tegenstrijdig document, dat niet kan worden tegengeworpen aan de Dienstverlener.

    Versie van toepassing vanaf 04/12/2025