Algemene verkoopvoorwaarden van Oléla

CGV campings Oléla CGV Maison Esperanza

Definities

  • OVERDRACHT of RESERVERING of VERHUUR: aankoop van diensten.
  • DIENSTEN: huur accommodatie of staanplaats.
  • Accommodatie: tent, caravan, mobiele vrijetijdsaccommodatie en lichte vrijetijdsaccommodatie.

Artikel 1 - Toepassingsgebied

  • Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn zonder beperking of voorbehoud van toepassing op alle verhuur van accommodatie of staanplaatsen op Oléla-terreinen aan niet-professionele klanten ("de klanten" of "de klant") via de website www.olela.fr of telefonisch op +33 (0)2 51 20 41 94. Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle reserveringen in de vestigingen van Oléla. De belangrijkste kenmerken van de Diensten staan vermeld op de website www.olela.fr.
  • De Klant dient deze voorwaarden te lezen voordat hij een Bestelling plaatst. De keuze en aankoop van een Dienst is uitsluitend de verantwoordelijkheid van de Klant. De contactgegevens van de Aanbieder zijn als volgt Oléla, 4 rue Auguste Herbert 85560 Longeville-Sur-Mer.
  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van alle andere voorwaarden, in het bijzonder de voorwaarden die van toepassing zijn op andere marketingkanalen voor de Diensten.
  • Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn te allen tijde toegankelijk op de Website en prevaleren, indien van toepassing, boven elke andere versie of elk ander contractueel document. Bij gebreke van bewijs van het tegendeel vormen de gegevens die zijn opgeslagen in het computersysteem van de Dienstverlener het bewijs van alle transacties die met de Klant zijn aangegaan.
  • De Klant verklaart dat hij/zij deze Algemene Verkoopvoorwaarden heeft gelezen en deze heeft aanvaard door het daarvoor bestemde vakje aan te vinken voordat hij/zij de online Bestelprocedure en de algemene gebruiksvoorwaarden van de website www.olela.fr voltooit. Voor alle telefonische Bestellingen worden deze Algemene Verkoopvoorwaarden u per e-mail toegezonden (kosteloos wijzigen/annuleren is mogelijk binnen 24 uur na betaling van de eerste termijn).
  • Aangezien deze Algemene Verkoopvoorwaarden later kunnen worden gewijzigd, is de versie die van toepassing is op de aankoop van de Klant de versie die van kracht is op de website op de datum waarop de Bestelling wordt geplaatst.

Artikel 2 - Reserveringen

  • De Klant selecteert de diensten die hij/zij wil bestellen op de website, en wel als volgt: de Klant selecteert de vestiging, de data, het aantal deelnemers en het gewenste type huur, evenals de diensten. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de juistheid van de Bestelling te controleren en eventuele fouten onmiddellijk te melden. De Bestelling wordt pas als definitief beschouwd nadat de Leverancier de Klant per e-mail de bevestiging heeft gestuurd dat de Bestelling is aanvaard.
  • Elke Bestelling die via de website www.olela.fr of telefonisch op +33 (0)2 51 20 41 94 vormt de totstandkoming van een overeenkomst op afstand tussen de Klant en de Aanbieder.
  • Alle Bestellingen zijn persoonlijk en kunnen onder geen beding worden overgedragen.
  • Voor de huur van een kampeerplaats is slechts één installatie (tent, caravan, camper) per plaats toegestaan. De Aanbieder behoudt zich het recht voor om het verblijf te annuleren als de informatie over de afmetingen van de gevraagde uitrusting bij de Bestelling niet wordt verstrekt. Alle Bestellingen worden gevalideerd op basis van de doorgegeven afmetingen.
  • Bij de verhuur van accommodaties is het plaatsen van een tent op de staanplaats niet toegestaan.
  • De Aanbieder biedt gezinsvakanties in de traditionele zin van het woord aan. Hij behoudt zich het recht voor om elke reservering te weigeren die in strijd is met dit principe of dit probeert te verstoren. De aangeboden accommodatie is uitsluitend bestemd voor individuele klanten.
  • Minderjarigen die niet worden begeleid door hun ouders of wettelijke voogden zijn niet toegestaan op het terrein van onze etablissementen.
  • De Aanbieder behoudt zich het recht voor om een Bestelling te annuleren die is bevestigd in aanwezigheid van minderjarigen die niet worden begeleid door hun ouders of wettelijke voogden. De betaalde bedragen worden niet terugbetaald.
  • De plattegronden en foto's op onze communicatiemiddelen zijn niet contractueel.

2.1. Groepen

  • Elke reservering van meer dan 3 accommodaties en/of meer dan 12 deelnemers door dezelfde natuurlijke persoon of door verschillende natuurlijke personen die elkaar kennen en om dezelfde redenen samen reizen op dezelfde verblijfsdata op dezelfde camping, wordt beschouwd als een groep.
  • De op de website van Oléla aangeboden accommodaties zijn uitsluitend bestemd voor individuele klanten.
  • Afhankelijk van de aangevraagde periode en hoe vol de camping is, kan een aanvraag voor een groepsreservering in overweging worden genomen door de klantenservice door een e-mail te sturen naar contact@olela.fr. Aanvaarding van dit verzoek is gebaseerd op de zekerheid van het kunnen garanderen van een vriendelijke, familiaire sfeer op een plek die bevorderlijk is voor rust en ontspanning voor al onze klanten. Oléla behoudt zich het recht voor om groepsreserveringen te weigeren.
  • De reserveringsvoorwaarden voor groepen zijn specifiek en verschillend van die voor individuen. Deze zijn op aanvraag verkrijgbaar.

Artikel 3 - Tarieven

  • De door de Aanbieder aangeboden Diensten worden aangeboden tegen de geldende tarieven op de website www.olela.fr of telefonisch, op het moment dat de Bestelling door de Aanbieder wordt geplaatst. De prijzen worden uitgedrukt in euro's en zijn inclusief BTW tegen het tarief van 10% dat van toepassing is op de datum waarop ze zijn vastgesteld. Elke latere wijziging in het toepasselijke btw-tarief tussen het moment waarop de prijzen werden vastgesteld en het moment waarop het verblijf werd gefactureerd, zal resulteren in een overeenkomstige wijziging van de prijs inclusief btw, die de Klant zonder voorbehoud aanvaardt.
  • De prijzen houden rekening met eventuele kortingen die door de Aanbieder kunnen worden toegekend op de website www.olela.fr of per telefoon.
  • Deze prijzen zijn vast en niet herzienbaar gedurende de geldigheidsperiode, zoals aangegeven op de website www.olela.fr of per telefoon, waarbij de Aanbieder zich het recht voorbehoudt om buiten deze geldigheidsperiode de prijzen op elk moment te wijzigen.
  • Ze omvatten niet de verwerkingskosten, die aanvullend worden gefactureerd, onder de voorwaarden zoals aangegeven op de website www.olela.fr en berekend voordat de Bestelling wordt geplaatst.
  • De van de Klant gevraagde betaling komt overeen met het totale bedrag van de aankoop, inclusief deze kosten.
  • De Dienstverlener stelt een factuur op en verstrekt deze aan de Klant op het moment dat de bestelde Diensten worden verleend.

3.1 Toeristenbelasting

  • De toeristenbelasting, die wordt geïnd namens de gemeente/gemeente, is niet inbegrepen in de prijzen. Het bedrag wordt vastgesteld per persoon per dag en varieert afhankelijk van de bestemming. De toeristenbelasting moet op het moment van boeken worden betaald. Als het bedrag van de belasting hoger wordt, wordt de Klant gevraagd het restant te betalen.


Artikel 4 - Betalingsvoorwaarden

4.1. Aanbetaling

De Bestelling wordt definitief na ontvangst van de aanbetaling en alle gevraagde informatie, en na akkoord van de Aanbieder.
Voor de huur van een kampeerplaats gaat de Bestelling vergezeld van 100 € als aanbetaling + administratiekosten + annuleringsverzekering (optioneel). Het saldo van het verblijf moet uiterlijk 30 dagen voor aankomst worden betaald, op straffe van annulering van de reservering.
Voor de huur van een accommodatie moet de Bestelling vergezeld gaan van een aanbetaling van 30% van het totale bedrag van het verblijf + administratiekosten + annuleringsverzekering (optioneel). Het resterende bedrag moet uiterlijk 30 dagen voor aankomst worden betaald, anders wordt de reservering geannuleerd.

4.2. Betalingen

Door de klant gedane betalingen worden pas als definitief beschouwd nadat de verschuldigde bedragen daadwerkelijk door de aanbieder zijn geïnd.

4.3. Niet-nakoming van de betalingsvoorwaarden

4.3. Niet-naleving van de betalingsvoorwaarden

De dienstverlener behoudt zich bovendien het recht voor om in geval van niet-naleving van de bovengenoemde betalingsvoorwaarden de verlening van de door de klant bestelde diensten op te schorten of te annuleren en/of de nakoming van zijn verplichtingen op te schorten.

4.4. Betaalmiddelen

  • De klant mag geen extra kosten in rekening worden gebracht die hoger zijn dan de kosten die de dienstverlener maakt voor het gebruik van een betaalmiddel.
  • De betaling kan worden verricht met een creditcard, vakantiecheques (Connect vakantiecheques geaccepteerd), bankcheque ten gunste van het etablissement (niet geaccepteerd minder dan 30 dagen voor aankomst) of bankoverschrijving (een RIB van het etablissement wordt u toegezonden op verzoek van de klantenservice). Neem voor elke betaling met een virtueel kaartnummer rechtstreeks contact op met onze klantenservice op +33 (0)2 51 20 41 94.
  • Onze financiële partner FLOA biedt betaaloplossingen voor uw aankopen van goederen en/of diensten, in 4 termijnen per bankkaart. Deze betaaloplossingen zijn voorbehouden aan natuurlijke personen (meerderjarige natuurlijke personen) die in Frankrijk wonen en in het bezit zijn van een Visa of MasterCard bankkaart met een geldigheidsdatum die overeenkomt met de duur van de terugbetaling. FLOA, RCS Bordeaux 434 130 423, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is Immeuble G7 - 71 Rue Lucien Faure in Bordeaux (33300), staat onder toezicht van de Autorité de Contrôle Prudentiel et de Résolution (ACPR) 4 Place de Budapest, CS 92459, 75436 PARIS CEDEX 09 en is ingeschreven bij de ORIAS onder nummer 07 028 160 (www.orias.fr). FLOA behoudt zich het recht voor om uw financieringsaanvraag te accepteren of te weigeren; u heeft een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Voor meer informatie, klik hier. Wij vestigen uw aandacht op het feit dat als u vraagt om uw bestelling van goederen en/of diensten te betalen met deze betaaloplossingen, uw persoonlijke gegevens worden doorgegeven aan FLOA met het oog op het bestuderen van uw financieringsaanvraag, het beheer van uw kredietcontract en, indien van toepassing, incasso.
    Voor meer informatie, klik hier.
  • Voor door FLOA gefinancierde vakanties mag geen enkel ander betaalmiddel het gefinancierde bedrag geheel of gedeeltelijk vervangen.

Artikel 5 - Dienstverlening

5.1. Accommodatie kan vanaf 16.00 uur op de dag van aankomst worden betrokken en moet op de dag van vertrek om 10.00 uur worden verlaten. De kampeerplaatsen mogen vanaf 15.00 uur op de dag van aankomst worden bezet en moeten voor 12.00 uur op de dag van vertrek worden verlaten.

  • De accommodaties en kampeerplaatsen zijn ontworpen voor een bepaald aantal personen en mogen in geen geval worden bezet door een groter aantal personen, waarbij een baby telt als één persoon. Als het aantal personen de maximale capaciteit van de accommodatie overschrijdt, behoudt de aanbieder zich het recht voor om de toegang tot het etablissement te weigeren en worden de betaalde bedragen niet terugbetaald.
  • Het is ten strengste verboden om een elektrisch voertuig aan te sluiten op onze accommodatie of kampeerplaatsen.
  • De accommodatie en kampeerplaatsen moeten worden teruggebracht in dezelfde staat van netheid als bij oplevering.
  • Als dit niet gebeurt, moet de huurder een vast bedrag van € 200 betalen voor het schoonmaken. Eventuele schade aan de accommodatie of de accessoires wordt onmiddellijk hersteld op kosten van de huurder. De inventaris aan het einde van de huurperiode moet precies hetzelfde zijn als aan het begin.
  • De service "Plaatskeuze" is beschikbaar voor elk verblijf van meer dan 7 nachten. Als er niet op deze service wordt ingetekend, kan de Dienstverlener geen garantie geven voor een bepaald verzoek dat bij de bestelling is gedaan. In het geval dat deze diensten niet kunnen worden geleverd om technische redenen buiten onze controle of in het geval van een wijziging in onze huurvoorraad, zullen wij u terugbetalen. In geen geval zal de annulering van een dienst leiden tot een volledige annulering van de reservering of een financiële vergoeding. Een interactieve kaart is beschikbaar op het moment van de reservering op de website www.olela.fr.
  • 5.2. Waarborgsom

    • Voor accommodatieverhuur wordt van de huurder op de dag van de sleuteloverdracht een waarborgsom per creditcard gevraagd van €400 (€200 voor de accommodatie en €200 voor schoonmaakkosten), die binnen 8 dagen na afloop van de huurperiode, na aftrek van eventuele reparatiekosten, aan de huurder wordt terugbetaald.
    • Bij het huren van materiaal (koelkast, fietsen, enz.) kan een extra borgsom worden gevraagd.
    • Bij aankomst ontvangt u een inventarislijst, die binnen 24 uur moet worden ingeleverd bij de receptie. Voor het vertrek vragen we je om de instructies die in de accommodatie zijn opgehangen aandachtig te lezen en te respecteren. De Aanbieder controleert elke accommodatie.
    • Deze borg vormt geen beperking van de aansprakelijkheid.
    • De Aanbieder biedt een pre-check-in oplossing, vanaf D-10 op www.olela.fr, "Mijn account".
      3 stappen om tijd te besparen bij de receptie:
      • afronden en valideren van alle gegevens in uw klantenaccount,
      • vastleggen van uw bankgegevens (versleuteld met SSL-beveiligingsprotocol) voor online betaling van eventuele extra services,
      • pre-autorisatie met bankafdruk voor: vergoeding voor schade of diefstal binnen uw huurperiode, betaling voor services die ter plaatse zijn verbruikt en waarvoor niet is betaald.
    • Let op: uw pre-check-in autorisatie is definitief en wijziging, annulering of restitutie van online betalingen via deze service is niet mogelijk.


    Artikel 6 - Vertraging, onderbreking of annulering van het verblijf door de klant

    • Er wordt geen korting verleend in geval van verlate aankomst, vervroegd vertrek of wijziging van het aantal personen (voor het gehele of een gedeelte van het geplande verblijf).

    6.1. Wijziging

    • In het geval van een wijziging van de data of het accommodatietype zal de aanbieder zich inspannen om, binnen de grenzen van één aanvraag per vakantie voor het lopende seizoen en dezelfde accommodatie, de aanvraag te accepteren binnen de grenzen van de beschikbaarheid.
    • Voor elke reservering die wordt gefinancierd door onze partner FLOA - wordt geen enkele wijziging geaccepteerd die tot doel heeft het oorspronkelijk gecontracteerde bedrag te verlagen. Als de aangebrachte wijzigingen het oorspronkelijke bedrag verhogen, moet de klant 100% van het bedrag op het moment van de wijziging betalen.
    • Op minder dan 30 dagen voor aankomst wordt geen enkele wijziging van de bestelling overeengekomen. Er wordt geen terugbetaling van de betaalde bedragen overwogen, ongeacht het verzoek tot wijziging.
      De volgende wijzigingskosten zijn van toepassing:
      • 15€ voor elke reservering van minder dan 350 €,
      • 30€ voor elke reservering tussen 351 € en 650 €,
      • 50€ voor elke reservering tussen 651 € en 1799 €,
      • 80€ voor elke reservering van 1800 € of meer.
    • Elke wijziging in het aantal personen die kan leiden tot een variatie in het bedrag van de toeslag in meer of minder moet bij aankomst worden opgegeven (toeristenbelasting). In het geval van een onjuiste verklaring van de klant wordt dit contract automatisch beëindigd en worden de betaalde bedragen ingehouden door de Aanbieder.
    • Elk verzoek om de duur van het verblijf te verkorten wordt door de aanbieder beschouwd als een gedeeltelijke annulering, waarvan de gevolgen worden geregeld in artikel 6.3.

    6.2. Onderbreking

    Een vervroegd vertrek geeft geen recht op terugbetaling door de aanbieder.

    6.3. Annulering

    . Annulering

    6.3.1

    • In geval van annulering van de reservering door de klant nadat deze door de aanbieder is geaccepteerd, om welke reden dan ook, met uitzondering van overmacht, zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
      • Annulering meer dan 30 dagen voor aankomst: 30% annuleringskosten in overeenstemming met de aanbetaling voor accommodatie of € 100 in overeenstemming met de aanbetaling voor kampeerplaatsen,
      • annulering minder dan 30 dagen voor aankomst: 100% annuleringskosten in rekening gebracht.
    • In alle gevallen van annulering worden de reserveringskosten en het bedrag van de eventueel afgesloten annuleringsverzekering (artikel 3) ingehouden door de aanbieder.

    6.3.2

    • Als uitzondering op paragraaf 6.3.1, in het geval dat de klant zich genoodzaakt ziet het verblijf in zijn geheel te annuleren vanwege overheidsmaatregelen die de deelnemers verhinderen te reizen (lokaal verbod, reisverbod), ook al is de camping in staat zijn verplichting na te komen en de deelnemers te ontvangen, geeft de aanbieder een tegoedbon af die overeenkomt met de door de klant betaalde bedragen, verminderd met de reserveringskosten en het bedrag van de afgesloten annuleringsverzekering (artikel 3), die eigendom blijft van de aanbieder. Deze tegoedbon, die niet gerestitueerd en niet overdraagbaar is, blijft 12 maanden geldig.
    • De aanbieder biedt de Klant een annulerings- en onderbrekingsverzekering aan via zijn partner Gritchen Affinity. Deze verzekering biedt de Klant de mogelijkheid om een vergoeding te krijgen van Gritchen Affinity voor de kosten van annulering van de reservering in het geval van een gebeurtenis die het vertrek van de Klant verhindert, of voor de niet gebruikte nachten tijdens het verblijf in het geval van een gebeurtenis die de aankomst van de Klant vertraagt of het verblijf verkort.
    • Het bedrag, dat overeenkomt met 5% van de kosten van de accommodatie (huur of kampeerplaats met extra personen), moet volledig en uitsluitend op het moment van de reservering worden betaald.
      De gedekte gebeurtenissen zijn die welke worden beschreven in de algemene voorwaarden van de annuleringsverzekering die beschikbaar zijn op onze website www.olela.fr/assurance-voyage.
    • In geval van een openstaande vordering dient de Klant Oléla op de hoogte te stellen van zijn/haar terugtrekking en contact op te nemen met Gritchen Affinity volgens de procedures beschreven in de algemene voorwaarden van de annuleringsverzekering en wel binnen 10 dagen na het ontstaan van de vordering en door Gritchen Affinity de benodigde informatie met bewijsstukken te verstrekken.


    Artikel 7 - Aansprakelijkheid van de Klant

    7.1. Wettelijke aansprakelijkheid

    • De klant die op een staanplaats of in een accommodatie verblijft, moet een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering hebben. Een verzekeringsbewijs kan voor aanvang van de service aan de klant worden gevraagd.

    7.2. Huisdieren

    • Huisdieren worden geaccepteerd, onder de verantwoordelijkheid van hun eigenaren, tegen een vergoeding van 6 €/nacht en 40 €/week en moeten worden aangegeven op het moment van reservering. Er wordt slechts één huisdier per kampeerplaats geaccepteerd. Inentingsbewijzen moeten ter plaatse worden overlegd. Honden van de 1e en 2e categorie, zoals gedefinieerd in artikel L 211-12 van de Franse Code rural et maritime de la pêche, zijn verboden. Huisdieren zijn niet toegestaan in de huuraccommodaties Prestige en Évolution en in het huis en de appartementen van camping Le Petit Rocher (Vendée).

    7.3. Huisregels

    • De huisregels hangen bij de ingang van de camping en bij de receptie. Klanten zijn verplicht deze regels te lezen en na te leven. In geval van niet-naleving van de huisregels behoudt de Aanbieder zich het recht voor om het contract te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 24 uur. Eventuele betaalde bedragen worden ingehouden door de Aanbieder.
    • De toegang tot de watergebieden is gereguleerd.
      Hoewel de onderstaande informatie niet uitputtend is, volgt hier een uittreksel van de belangrijkste punten waar u op moet letten:
      • Uit hygiënisch en veiligheidsoverwegingen wordt alleen zwemkleding geaccepteerd die uitsluitend geschikt is om in te zwemmen, getailleerd en kort: een- of tweedelige zwemkleding, zwemslips of zwemshorts,
      • Het dragen van een polsbandje is te allen tijde verplicht.
      • Minderjarigen moeten worden begeleid door hun ouders of wettelijke voogden om toegang te krijgen tot de watergebieden.


    Artikel 8 - Aansprakelijkheid van de Aanbieder - Garantie

    • De Aanbieder garandeert de Klant, in overeenstemming met de wettelijke bepalingen en zonder extra betaling, tegen elk gebrek aan conformiteit of verborgen gebrek als gevolg van een defect in het ontwerp of de fabricage van de bestelde Diensten.
    • Om zijn rechten te doen gelden, moet de Klant de Dienstverlener schriftelijk op de hoogte stellen van het bestaan van de gebreken of het gebrek aan conformiteit binnen een periode van maximaal 24 uur na de levering van de Diensten.
    • De Dienstverlener zal de diensten die als gebrekkig worden beschouwd zo snel mogelijk vergoeden of (waar mogelijk) herstellen of laten herstellen, en uiterlijk binnen 7 dagen nadat de Dienstverlener het gebrek of het gebrek aan conformiteit heeft ontdekt.
    • De garantie van de Aanbieder is beperkt tot de terugbetaling van de Diensten die daadwerkelijk door de Klant zijn betaald en de Aanbieder kan niet aansprakelijk worden gesteld of in gebreke worden gesteld voor vertraging of niet-nakoming als gevolg van een geval van overmacht dat gewoonlijk wordt erkend door de Franse jurisprudentie.
    • De Diensten die worden aangeboden via de website van de Aanbieder www.olela.fr voldoen aan de geldende regelgeving in Frankrijk.


    Artikel 9 - Herroepingsrecht

    Activiteiten met betrekking tot de organisatie en verkoop van vakanties of excursies op een specifieke datum of tijdens een specifieke periode vallen niet onder de herroepingstermijn die geldt voor verkoop op afstand.


    Artikel 10 - Bescherming van persoonsgegevens

    • De aanbieder, opsteller van deze overeenkomst, voert een verwerking van persoonsgegevens uit met als rechtsgrondslag:
    • Het legitieme belang dat door de aanbieder wordt nagestreefd wanneer hij de volgende doeleinden nastreeft:
      • prospectie,
      • het beheren van de relatie met zijn Klanten en prospects,
      • het organiseren, inschrijven voor en uitnodigen voor de evenementen van de Aanbieder,
      • het verwerken, uitvoeren, prospecteren, produceren, beheren, controleren van de aanvragen en dossiers van Klanten,
      • het opstellen van akten namens zijn Klanten.
    • of de naleving van wettelijke en reglementaire verplichtingen bij de uitvoering van de verwerking met het oog op:
      • het voorkomen van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en de bestrijding van corruptie,
      • facturering,
      • boekhouding.
    • De Dienstverlener bewaart de gegevens niet langer dan nodig is voor de activiteiten waarvoor ze zijn verzameld en in overeenstemming met de geldende regelgeving.
    • De gegevens van de Klant worden bewaard voor de duur van de contractuele relatie plus 3 jaar voor marketing- en prospectiedoeleinden, onverminderd de bewaarplicht of verjaringstermijnen.
    • In het kader van de voorkoming van witwassen en de financiering van terrorisme worden de gegevens tot 5 jaar na het einde van de relatie met de Dienstverlener bewaard. Met betrekking tot de boekhouding worden de gegevens 10 jaar bewaard vanaf het einde van de boekhoudperiode.
    • De gegevens van prospects worden 3 jaar bewaard als er geen deelname aan of registratie voor de evenementen van de Dienstverlener heeft plaatsgevonden. De verwerkte gegevens zijn bestemd voor geautoriseerde personen van de dienstverlener.
    • Onder de voorwaarden die zijn vastgelegd in de Franse wet op gegevensbescherming en de Europese verordening gegevensbescherming, hebben personen het recht op toegang, rectificatie, opvraging, beperking, overdraagbaarheid en verwijdering van gegevens die op hen betrekking hebben.
    • De personen die betrokken zijn bij de uitgevoerde verwerking hebben ook het recht om op elk moment, om redenen die verband houden met hun specifieke situatie, bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens waarvan de rechtsgrondslag het legitieme belang van de dienstverlener is, evenals het recht om bezwaar te maken tegen commerciële werving.
    • Zij hebben ook het recht om algemene en specifieke richtlijnen op te stellen waarin wordt bepaald op welke wijze zij de bovengenoemde rechten willen uitoefenen na hun overlijden:
      • per e-mail naar het volgende adres: rgpd@olela.fr,
      • per post naar het volgende adres: Oléla, Service Clients RGPD, 4 rue Auguste Herbert, 85560 Longeville-Sur-Mer, vergezeld van een kopie van een ondertekend identiteitsbewijs.
    • De betrokken personen hebben het recht een klacht in te dienen bij de CNIL.


    Artikel 11 - Intellectueel eigendom

    • De inhoud van de website www.olela.fr is eigendom van de aanbieder en zijn partners en wordt beschermd door Franse en internationale wetten met betrekking tot intellectueel eigendom.
    • Het geheel of gedeeltelijk reproduceren van deze inhoud is ten strengste verboden en kan een inbreuk vormen op het auteursrecht.
    • De Dienstverlener blijft bovendien eigenaar van alle intellectuele eigendomsrechten op foto's, presentaties, studies, tekeningen, modellen, prototypes, enz. die (zelfs op verzoek van de Klant) zijn gemaakt met het oog op het verlenen van de Diensten aan de Klant. De Klant onthoudt zich bijgevolg van de reproductie of exploitatie van deze studies, tekeningen, modellen, prototypes, enz. zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke en voorafgaande toestemming van de Dienstverlener, die kan worden onderworpen aan een financiële tegenprestatie.


    Artikel 12 - Toepasselijk recht - Taal

    • Deze Algemene Verkoopvoorwaarden en de daaruit voortvloeiende transacties worden beheerst door en zijn onderworpen aan het Franse recht.
    • Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn opgesteld in de Franse taal. In geval van vertaling in een of meer vreemde talen geldt in geval van geschil uitsluitend de Franse tekst als authentiek.


    Artikel 13 - Geschillen

    • In geval van geschil tijdens het verblijf dient de Klant binnen 24 uur contact op te nemen met de receptie van het etablissement. Binnen 15 dagen na afloop van het verblijf kan de klant een brief sturen naar de klantenservice van Oléla, 4 rue Auguste Herbert, 85560 Longeville sur Mer of een e-mail sturen naar relation.client@olela.fr (na deze termijn wordt het verzoek niet in behandeling genomen). Geen enkele klacht na afloop van het verblijf zal in behandeling worden genomen als de feiten niet tijdens het verblijf zijn gemeld bij de receptie van het etablissement. De aanbieder verbindt zich ertoe om binnen een maand na ontvangst van het verzoek een antwoord te geven.
    • Alle geschillen waartoe de koop- en verkooptransacties die zijn afgesloten met toepassing van deze Algemene Verkoopvoorwaarden aanleiding kunnen geven, zowel met betrekking tot hun geldigheid, interpretatie, uitvoering, beëindiging, gevolgen en hun gevolgen en die niet konden worden opgelost tussen de aanbieder en de klant, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken onder de voorwaarden van het gemene recht.
    • De Klant wordt hierbij geïnformeerd dat hij/zij in het geval van een geschil een beroep kan doen op een conventionele bemiddelingsprocedure of een andere alternatieve methode voor het oplossen van geschillen.
    • Nadat de Klant de kwestie heeft voorgelegd aan de klantenservice van Oléla en binnen een maand geen bevredigend antwoord heeft ontvangen, kan de Klant de kwestie kosteloos voorleggen aan het Centrum voor Geschillenbeslechting (CM2C), waarvan de contactgegevens als volgt zijn: CM2C - 14 rue Saint Jean - 75017 PARIJS. Verwijzingsprocedures zijn beschikbaar op https://cm2c.net.


    Artikel 14 - Precontractuele informatie - Aanvaarding door de Klant

    • De Klant erkent dat hij/zij, voordat hij/zij zijn/haar Bestelling plaatst, op leesbare en begrijpelijke wijze in het bezit is gesteld van deze Algemene Verkoopvoorwaarden en van alle informatie en gegevens die worden genoemd in de artikelen L 111-1 tot en met L111-7 van de Franse Consumentenwet, naast de informatie die vereist is in toepassing van het decreet van 22 oktober 2008 betreffende voorafgaande consumenteninformatie over de kenmerken van huuraccommodaties in openluchthotels en in het bijzonder:
      • de essentiële kenmerken van de Diensten, rekening houdend met het gebruikte communicatiemedium en de betreffende Diensten,
      • de prijs van de Diensten en bijkomende kosten,
      • informatie over de identiteit van de Dienstverlener, zijn post-, telefoon- en elektronische contactgegevens, en zijn activiteiten, als deze niet blijken uit de context,
      • informatie over wettelijke en contractuele garanties en de manier waarop deze worden geïmplementeerd; de functionaliteiten van de digitale inhoud en, indien van toepassing, de interoperabiliteit ervan,
      • de mogelijkheid om in geval van een geschil een beroep te doen op conventionele bemiddeling,
      • informatie over beëindigingsregelingen en andere belangrijke contractuele voorwaarden.
    • Het feit dat een natuurlijke persoon (of rechtspersoon) bestelt op de website www.olela.fr of telefonisch op +33 (0)2 51 20 41 94, impliceert de volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, hetgeen uitdrukkelijk wordt erkend door de Klant, die met name afstand doet van het recht om zich te beroepen op enig tegenstrijdig document, dat niet kan worden tegengeworpen aan de Dienstverlener.

    Versie van toepassing vanaf 25/09/2025